Brev:
Opleves det som svigt?
13. februar 2015
Alder:
10 mdr.
Opleves det som svigt?
Hej Helen.
Når jeg går fra min søn om morgenen, når han er afleveret i dagpleje, rækker han armene ud efter mig, ligesom han plejer at gøre, når han vil tages op.
Jeg har siden han blev født gjort meget ud af at være der for ham, når han havde brug for mig og altid reageret hurtigt på gråd og når han rækker ud efter mig.
Men lige i denne situation ignorer jeg ham og skynder mig at gå. Det er når jeg har kysset ham farvel og sagt at Mor kommer om lidt igen og han sidder hos dagplejeren, at det sker. Jeg ignorerer ham fordi jeg dels føler at jeg skal gå, når jeg har sagt at jeg gør det og dels fordi jeg er bange for en kraftigere reaktion, der vil få mig til at blive i stedet.
Men ødelægger jeg egentlig min søns tillid til mig ved at gøre sådan og er der andre måder at gøre det på?
Venlig hilsen,
Mette