Brev:
Hjælp til at finde ro
18. august 2014
Alder:
14 mdr.
Hjælp til at finde ro
Hejsa Helen
Vores dreng er snart 15 mdr og sådan en dejlig lille gut :) Han spiser ret fint og jævnligt i løbet af dagen, sover pænt (13/14 timer i døgnet) og fysisk er han også godt med, han går flot, kravler op på alt hvad han kan komme i nærheden af og udfordre sig selv rigtig meget på det område. Sprogligt er han ikke så meget fremme i skoene. Han snakker meget, men det er ikke rigtige ord.
Han sover ca 11-12 timer om natten (fra 19-6/7 stykker) og så en middagslur på 1 1/2-2 timer. Han sovetid ligger ml 12-15. Lige nu har vi ferie og fordi vi stadig er udlandsdansker afholdes den i dk, nu på 6. Uge.
Her kommer problematikken, jeg syntes han har svært ved at finde ro. Han er MEGET en dreng ift vores datter, der ikke havde travlt med at gå og altid har nydt stillesiddende aktiviteter. Jeg tror ikke at han har en diagnose ;) men jeg oplever at han faktisk har svært ved at koble af og derfor finde ro.
Det er især et problem om formiddagen (ikke i bvh hvor han underholdes), men hvis vi ikke tager ud om formiddagen begynder han at pyller. Han kan ikke sove to lurer mere. Det kunne han i starten af ferien, men den går ikke længere. Når han begynder får han hans frugt, det hjælper 10 min. Han går og går og kan slet ikke finde ud af at sætte sig ned med legetøj, selvom vi sidder sammen med ham. Han går og går bare rundt.
Hvis han "fikseres" i en højstol eller klapvogn finder han meget bedre ro, så sidder vi måske og tegner eller leger med noget legetøj.
Mit spørgsmål er om dette er normalt, at de har svært ved at finde ro. Kan jeg hjælpe ham på nogen måder, uden at vi er ude i at der er behov for kugledyne, stickballs, sanseinteration osv (jep tidligere ergo mor ;)) Nok mere spørgsmålet om det er normalt? Det er lidt træls vi ikke bare kan være hjemme uden konstant pyller røvs baby, som ikke selv kan koble af når han har behovet.
Med venlig hilsen :)