Brev:
Tosproget
3. juli 2014
Alder:
11 mdr.
Tosproget
Kære Helen
Jeg har lige et ekstra spørgsmål omkring det med sproget. Nu da vi bor i England er der jo naturligt to sprog min datter skal forholde sig til. Har af bekendte i samme situation fået fortalt at det er bedst at tale vores modersprog, altså dansk hjemme og så lade det engelske komme gennem vuggestuen og vores venner. Vi er selvfølgeligt nød til at tale engelsk når vi har gæster eller er ude. Kan huske det i starten gjorde min datter mere usikker og hun kiggede underligt på mig – men nu virker det ikke som om det gør hende noget.
Men var ellers lidt interesseret i om du havde erfaring med dette og ville dele det med mig? Det ikke fordi jeg er bekymret eller noget, men tænker over hvordan det ville påvirke hende sprogligt. Har hørt at tosprogede fx taler lidt senere, men til gengæld ofte indhenter og nogle gange overhaler? Er der noget vi som forældre bør tænke over ellers i denne situation eller er det bare at lade det komme helt af sig selv.
Knus fra mig