River og niver

6. maj 2014

Kategori:
Alder:
9 mdr.

River og niver

Kære Helen

Har lige sendt et spørgsmål – men her er endnu et, bare et andet emne. Min datter på 9 måneder har det med af nive og rive meget. Ved godt hun ikke mener det ondt, men det gør altså rigtig ondt. Jeg har indtil videre valgt bare at ignorer det og blot tage hendes hånd væk og aflede hende, men bliver lidt bekymret da hun om nogle uger start vuggestue – frygter hun skal nive de andre børn.

Derudover river og niver hun også sig selv på låret. Det er ofte når hun lige sidder lidt stille og bare kigger på noget legetøj (ligner hun tænker over noget) at hun samtidig niver sig selv. Det er ofte også når ...

Annonce

... hun ammes om aften, men her kan jeg ofte give hende sutten i hånden i stedet. Men sutten bliver til gengæld banket ned i låret. Er konstant over de negle, men der er altid lige en lille skarp kant så det ene lår ser ikke pænt ud. Er helt bange for hvad andre vil tænke om mig som mor.

Har du nogen ide om hvad det er udtryk for? Synes jo ellers vi har en glad og smilende datter. Hun har temperament, men synes nu mange børn i denne alder har det. Men får generelt ros for at have en glad og nem pige når vi er ude, ment på den måde at hun er god til at være i centrum og er meget nysgerrig.

På forhånd tak

Hilsen mig

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Tidlig født

Når børn bliver født før termintidspunktet taler man om for tidlig fødsel. En graviditet varer normalt ca 40 uger.

Børn der er født mellem uge 33 og uge 37, betegnes ofte "moderat tidlig født". Disse børn er altså født mellem 3-8 uger for tidligt.

Børn der er født mellem uge 29 og uge 32, betegnes normalt som "meget tidligt født". Disse børn er født mellem 9-12 uger for tidligt.

Børn der er født før uge 29, betegnes normalt som "extremt tidligt...

Læs mere i Babylex

Muslingeskaller - brystvorte

Du kan købe muslingeskaller, også kaldet ammeskaller. Disse blev introduceret i Danmark omkring år 2000 og var meget populære. Senere blev de frarådet, fordi mange fik problemer med svampeinfektion i brystet netop i forbindelse med brug af ammeskallerne.

Da skallerne bæres direkte på brystet og inde i BH´en, skulle de have en helende virkning på ømme og revnede brystvorter - men skulle altså samtidig også kunne medføre svampeinfektion. Virkningen af ammeskaller/muslingeskaller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Selvfølgelig har jeg en tilknyttet kommunal sundhedsplejerske, men jeg er super glad for mit medlemskab hos NetSundhedsplejerkse.dk, da der dukker mange spørgsmål op i løbet ugen med en lille ny og jeg kan kun anbefale det.

Camilla Martin