Brev:
River og niver
6. maj 2014
Alder:
9 mdr.
River og niver
Kære Helen
Har lige sendt et spørgsmål – men her er endnu et, bare et andet emne. Min datter på 9 måneder har det med af nive og rive meget. Ved godt hun ikke mener det ondt, men det gør altså rigtig ondt. Jeg har indtil videre valgt bare at ignorer det og blot tage hendes hånd væk og aflede hende, men bliver lidt bekymret da hun om nogle uger start vuggestue – frygter hun skal nive de andre børn.
Derudover river og niver hun også sig selv på låret. Det er ofte når hun lige sidder lidt stille og bare kigger på noget legetøj (ligner hun tænker over noget) at hun samtidig niver sig selv. Det er ofte også når hun ammes om aften, men her kan jeg ofte give hende sutten i hånden i stedet. Men sutten bliver til gengæld banket ned i låret. Er konstant over de negle, men der er altid lige en lille skarp kant så det ene lår ser ikke pænt ud. Er helt bange for hvad andre vil tænke om mig som mor.
Har du nogen ide om hvad det er udtryk for? Synes jo ellers vi har en glad og smilende datter. Hun har temperament, men synes nu mange børn i denne alder har det. Men får generelt ros for at have en glad og nem pige når vi er ude, ment på den måde at hun er god til at være i centrum og er meget nysgerrig.
På forhånd tak
Hilsen mig