Brev:
Baby bider
5. marts 2014
Alder:
9 mdr.
Baby bider
Hej Helen.
Tak for dine tidligere svar - jeg synes godt nok, at vi støder ind i nogle underlige problemstillinger for tiden, som vi ikke har prøvet med vores den ældste, så det er dejligt at have dig at skrive til.
Vores datter på 9½ mdr. er begyndt at bide, og det gør pokkers ondt. Hun har 8 (meget skarpe) tænder, og de har alle været fremme i et par måneder nu. Når hun sidder hos mig, eller f.eks. rejser sig op af mine ben, så er det med vidt åben mund, og så bider hun sig simpelthen fast og river til. Hun bider lidt i sine trøjeærmer, men ellers er det hovedsagligt mig (mor) og mit tøj det går ud over. Det er meget sjældent, at hun har bidt sin far eller storesøster, det er hovedsagligt mig hun sætter tænderne i. Jeg har forsøgt at råbe AV og hun er da også blevet lidt forskrækket, men det gør ingen forskel, hun gør det bare igen. Jeg kan mærke, at det påvirker mig i måden jeg er sammen med hende på, for jeg spænder helt op, når hun f.eks. putter sig ind til mig, for som oftest sætter hun tænderne i mig.
Jeg ammer hende stadig, og har forsøgt at amme hende når hun bider ud efter mig (må indrømme, at lysten til at amme hende blegner en hel del, når man ved hvor ondt det gør at blive bidt alle andre steder. Det er dog ikke så tit hun har bidt når jeg ammer) for at se, om det var det hun efterspurgte. Amningen går ok, men bagefter bider hun bare igen, så det virker ikke til at være løsningen.
Jeg ved godt, at hun bestemt ikke gør det af ond mening – tvært imod er det nok nærmere en kærlighedserklæring – men det påvirker ”intimiteten” mellem os, for lysten til at holde hende tæt, nusse med hende osv. den daler, når jeg konstant sidder og skal holde hende væk fra mig, for ikke at blive bidt.
Har du hørt om dette før? Og har du nogle forslag til en løsning?
Med venlig hilsen
Line