Afhentning ved dagplejen

24. oktober 2013

Kategori:
Alder:
22 mdr.

Afhentning ved dagplejen

Hej Helen

Tusind tak for dit sidste svar, som var meget brugbart. Vi har nu valgt at udsætte vores weekendophold til vores søn er lidt ældre.

Du nævnte i sidste svar, at vi kunne forvente, at han kunne være lidt uinteresseret eller ligefrem afvisende over for os, efter at vi kom hjem fra en forlænget weekend.

Så kommer jeg bare til at tænke på, hvad det egentlig er der sker, når jeg henter ham i dagplejen. Han er meget glad for sin dagplejemor - og det samme er jeg. Når jeg henter ham, kommer de andre to børn over og giver mig en ...

Annonce

... krammer, mens min egen søn konstaterer at jeg er der, og så kommer han først over til mig lidt efter. Hvordan kan det egentlig være - har du et bud på det? :)

Det samme når jeg afleverer ham om morgenen. Når først han er kommet over på dagplejemorens arm, og jeg gerne vil sige farvel til ham, kan jeg nærmest ikke få øjenkontakt med ham. Jeg må gerne give ham et kys på kinden, men han kigger ikke rigtig på mig, når jeg gerne vil vinke til ham på vej ud af døren. Hvordan kan det mon være?

Er spændt på dit svar :o)

Med venlig hilsen
Monica

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Fed creme til børneeksem

Har dit barn børneeksem, er det vigtigt med en god hudpleje - og fedtcremer med en høj fedtprocent forebygger hudeksem. Hudpleje er vigtigt året rundt, men især i vinterperioden, hvor den kolde luft udtørrer huden ekstra meget, er det ekstra vigtigt med en god creme.

Til både behandling og forebyggelse af børneeksem, er det vigtigt at vælge fed creme fremfor lotion. En lotion indeholder meget vand og fordamper derfor hurtigt fra huden, og giver derfor ikke huden den nødvendige...

Læs mere i Babylex

Rotavirus

Rotavirus er den hyppigste årsag til diarré og opkastninger hos spædbørn. De fleste børn smittes mens de er mellem 6-24 måneder. De får kraftige opkastninger, vandig diarré og måske feber og barnet er i risiko for at få væskemangel. Symptomerne kan vare op til 7 dage.

Tegn på væskemangel er tørst, irritation, uro, sløvhed, indsunkne øjne, tør mund og tunge, tør hud og sparsom vandladning. Hvis du ikke kan få dit barn til at drikke og du oplever et eller flere af ovenstående tegn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

... mange tak for dit sidste svar vedrørende vores problemer med skemaden. Vi er kommet godt videre, bl.a også inspireret af dit dejligt detaljerede svar, og Ingrid spiser nu som bliver hun betalt for det.

Kh Karen (og Ingrid)