Brev:
Kryber i stedet for at kravle
5. september 2013
Alder:
10 mdr.
Kryber i stedet for at kravle
Kære Helen.
Jeg skyder mig lige at stille dig et spørgsmål, som jeg aldrig fik stillet i mit forrige brev til dig:
Vores dreng runder de 10 måneder om få dage. Han trives i stor stil. Spiser godt og er generelt en glad dreng, som laver en masse fis og ballade.
Han har aldrig været specielt hurtig motorisk. Til gengæld har vi indtryk af, at han er godt med mentalt. Det er tydeligt at han forstår rigtig mange ting. Elsker at kigge i bøger og siger nu: "Moar, lys, mæh, ae ae og hej".
Han har i flere måneder krøbet rundt ved at mave sig frem. Han trækker sig frem med armene. Inden for de sidste par uger er han begyndt at rejse sig ved alting. Han dingler stadig en del (men er også knap 80 cm. lang), men bliver langsomt mere og mere stabil på benene. Han elsker at gå med os i hænderne eller gå rundt ved at skubbe sin gåvogn foran sig, med vores hjælp.
Men, han kravler ikke. Jeg bliver i tvivl om, om han nogensinde kommer til det, før han begynder at kunne gå. Hverken hans far eller jeg selv har nogensinde kravlet.
Vi har forsøgt at hjælpe ham op i kravlestilling (hvad han dog sagtens selv kan i andre sammenhænge), og står og rokke lidt med numsen, men han kigger på os, som ville han sige: "Hvad er det I laver, så lad os dog lege i stedet". :-)
Han virker ganske enkelt uinteresseret i at kravle, men kommer også temmelig hurtigt frem ved at krybe.
Kan vi gøre noget for, at lære ham at kravle, inden han begynder at kunne gå? Jeg har jo fulgt lidt med i dine svar til andre forældre, hvor du uddyber vigtigheden af at lære at kravle.
Endnu engang 1000 tak for en fantastisk brevkasse :-)
Mange hilsen
Maria.