Brev:
For tidlig født og larm fra omgivelser
11. maj 2013
Alder:
6 mdr.
For tidlig født og larm fra omgivelser
Hej Helen
Vi har en dreng født i uge 33, der nu er omkring et halvt år.
Han bliver tydeligt stresset af for meget larm og vi prøver derfor at skærme ham for larm og mange mennesker. I dag var han med i Bilka for første gang vågen. Normalt sover han i barnevognen de få gange han har været med. Hele tiden i dag sidder han med store øjne og ryster. Ved fødselsdage med mange mennesker der snakker begynder han efter kort tid at skrige højt.
Mit spørgsmål er om det er noget vi skal skærme ham fra eller noget vi skal vænne ham til? Gør vi ham mere sart ved at skåne ham, eller vil det stresse ham yderligere hvis vi presser ham? På et eller andet tidspunkt skal han jo starte i vuggestue, hvor der vil være konstant uro og larm hele dagen.
Med venlig hilsen
Pernille