Brev:
Passes for første gang
3. april 2013
Alder:
8 mdr.
Passes for første gang
Hej Helen.
Endnu et spørgsmål trænger sig på, så jeg vil igen benytte mig af dine gode tanker og råd. Denne gang drejer det sig om pasning.
Vores dreng er 8 mdr. og er endnu ikke blevet passet. Jeg har indtil nu ikke ment at han havde behov for at blive passet, det mener jeg for så vidt fortsat ikke at han har, men jeg selv begynder nu at mærke et stort og voksende behov for selv at komme ud og få lidt fritid, lidt kærestetid eller bare lige have armene 100 % frie bare for et par timer... Jeg er social mens jeg er på barsel, men tanken om, at være social uden at have min dreng med mig hver gang frister nu.
Det er så her jeg har behov for dit råd til hvordan det skal gribes an, for samtidig med, at jeg vil have et par timer til andet end barn/mor-rolle, så kan tanken om, at skulle have ham passet, bare fordi jeg skal have lidt "fri" fra ham give mig helt dårlig samvittighed. Ej, det lyder sikkert helt fjollet, men det er nu alligevel sådan jeg har det.
Så jeg søger nok to ting. Jeg kunne tænke mig at høre, hvad du siger til netop at få ham passet bare for at få lidt fri, når han ikke er mere end 8 mdr. gammel. Dernæst kunne jeg tænke mig at høre, hvordan du tænker at det er smart at gribe det an. Det bliver højst sandsynligt hans mormor og morfar som skal passe, da han altid har hygget sig med dem og desuden ser dem meget ofte - han genkender dem og smiler når han ser dem. Men hvor lang tid er en god idé at starte med? Er det bedst at aflevere ham lige efter formiddagslur og så fx være tilbage før middagslur og putte ham selv, eller er det også fint at lade dem putte ham i barnevogn og at hans far og jeg er tilbage, når han vågner?
Glæder mig til at høre dine tanker!
Hilsen en måske lidt pylret mor