Passes for første gang

3. april 2013

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Passes for første gang

Hej Helen.

Endnu et spørgsmål trænger sig på, så jeg vil igen benytte mig af dine gode tanker og råd. Denne gang drejer det sig om pasning.

Vores dreng er 8 mdr. og er endnu ikke blevet passet. Jeg har indtil nu ikke ment at han havde behov for at blive passet, det mener jeg for så vidt fortsat ikke at han har, men jeg selv begynder nu at mærke et stort og voksende behov for selv at komme ud og få lidt fritid, lidt kærestetid eller bare lige have armene 100 % frie bare for et par timer... Jeg er social mens jeg er på barsel, men tanken om, at være social uden at have min dreng med mig hver gang frister nu.

Det er så her jeg har behov for dit råd til hvordan det skal gribes an, for samtidig med, at jeg vil have et par timer til andet end barn/mor-rolle, så kan tanken om, at skulle have ham passet, bare fordi jeg skal have lidt "fri" fra ham give mig ...

Annonce

... helt dårlig samvittighed. Ej, det lyder sikkert helt fjollet, men det er nu alligevel sådan jeg har det.

Så jeg søger nok to ting. Jeg kunne tænke mig at høre, hvad du siger til netop at få ham passet bare for at få lidt fri, når han ikke er mere end 8 mdr. gammel. Dernæst kunne jeg tænke mig at høre, hvordan du tænker at det er smart at gribe det an. Det bliver højst sandsynligt hans mormor og morfar som skal passe, da han altid har hygget sig med dem og desuden ser dem meget ofte - han genkender dem og smiler når han ser dem. Men hvor lang tid er en god idé at starte med? Er det bedst at aflevere ham lige efter formiddagslur og så fx være tilbage før middagslur og putte ham selv, eller er det også fint at lade dem putte ham i barnevogn og at hans far og jeg er tilbage, når han vågner?

Glæder mig til at høre dine tanker!

Hilsen en måske lidt pylret mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Gråd og børn

Når det lille barn græder, så fortæller dit barn dig, at det ikke har det ikke har det helt godt eller ikke er helt tilfreds med, hvad der foregår omkring det.

Det nyfødte barns gråd er meget ensartet, men forholdsvis hurtigt vil barnets gråd ændre sig og vil have forskellige nuancer. I takt med at barnet vokser, vil du lære at tolke barnets gråd og finde ud af, hvordan du skal handle i forhold til barnets behov.

Nogle gange vil det være svært at finde ud af,...

Læs mere i Babylex

Pethidin ved fødsel

Pethidin er et morfinlignende stof, som især blev brugt ved fødsler førhen i tiden. I dag vil man ofte vælge at tilbyde den fødende en epiduralblokade i stede, hvis hun har voldsomme smerter. I særlige tilfælde kan man dog stadig vælge at give pethidin til fødende. Det gives som injektion, og virkningen indtræder efter ca ½ time.

Der er en del bivirkninger forbundet med at give pethidiin, blandt andet kan det nedsætte ve-aktiviteten, give den gravide kvalme og gøre hende svimmel...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for svar om valg af skole. Som altid er du utrolig dygtig til at "stille skarpt & zoome ind". Det er en gave!

kh Lene