Brev:
Sidde selv - 8 mdr.
4. marts 2012
Alder:
8 mdr.
Sidde selv - 8 mdr.
Hej Helen
Jeg har en datter som lige er blevet 8 måneder og som stadig ikke kan sidde af sig selv.
Min datter har altid været glad for at ligge på maven, så det har hun gjort meget. Hun kan nu bevæge sig langt omkring ved at mave sig fremad (trække med armene og skubbe fra med benene). Sådan leger hun nu hele dagen. Hun forsøger at rejse sig op på knæ, af de ting hun kan nå - fx en skammel, mit ben, dørtrinnet osv. Så på det punkt er hun jo rigtig godt med.
Men hun vil ikke sidde. Hvis jeg sætter hende op med et stykke legetøj, lægger hun sig straks ned på maven, så hun "bedre" kan lege med det.
Hun vil gerne sidde i sin højstol, hvor hun sidder fint uden at hænge. I barnevognen går det også fint hvis hun er støttet godt op...
Men er det et problem at hun ikke kan sidde selv endnu på gulvet, og er det noget jeg skal træne med hende?
Med venlig hilsen
Malene