Pylret

31. januar 2012

Kategori:
Alder:
14 mdr.

Pylret

Hej Helen.

Vores søn på 14 mdr. er meget pylret om eftermiddagen. Når vi kommer hjem, vil han kun sidde på arm - han kan ikke sidde 2 min. selv - ofte heller ikke selvom at vi sidder lige ved siden af ham. Vi har altid været meget omkring vores børn (Måske for meget???) De sidste 2-3 mdr. har den lille været ofte syg - og har fået dræn i her for 2 uger siden. Det har hjulpet lidt - især de første dage, men nu synes jeg faktisk han er ligeså pylret som før. I vuggestuen siger de, at de kan mærke en stor forandring. Og de siger at han er meget glad.

Det får mig jo til at tænke på, om det er noget vi gør? Skal han ...

Annonce

... vænnes til at sidde lidt selv? Jeg forsøgte lidt i dag - men han græder ret meget - ret længe. Det er ikke bare sådan lidt pylder 5 min. Han sidder bare helt stille og skriger:-(

Han sover kun én lur - er det ok? Han sover fra 19.30/20.00 - ca. 6.00 og så sover han fra 10.30/11 - 14.30.

Vi prøver også nogle gange med 2 lure. Første lur fra 9-11, men så er han svær at putte til 2.lur før 14.30. Og hvis han sover til kl. 16 er han meget svær at putte om aftenen. Vi vil gerne, at han puttes kl. ca. 20.00. Jeg ved at vi skal følge hans soverytme, men tillader mig alligevel at komme med et ønske :-)

Med venlig hilsen
Anja

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Laktulose

Laktulose er et middel, som bruges ved hård mave. Hvis du oplever, at dit barn ikke kan komme af med sin afføring, afføringen er knoldet og hård, måske virker dit barn til at have smerter i forbindelse med, at det skal have afføring - så kan læge eller sundhedsplejerske anbefale dig, at du giver dit barn laktulose.

Laktulose drikkes, og kan f.eks. gives til baby på en ske. Laktulose virker ved at binde vand i tarmen og derved blødgøres afføringen, så barnet lettere kan komme af...

Læs mere i Babylex

Mælkedranker

Nogle børn drikker så meget mælk, at det tager pladsen op for den egentlige mad. Disse børn kalder man for mælkedrankere.

De første 6 måneder vil det lille barn naturligt leve af mælk, men i takt med at barnet bliver ældre, begynder at spise mere og mere rigtig mad, så er det vigtigt, at mængden af mælk skrues gradvist ned. Hvis barnet gennem for lang tid lever mest af mælk, vil barnet kunne komme til at mangle vigtige næringstoffer - som naturligt indtages via en almindelig sund...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tak for en fantastisk hjemmeside. Det er så dejligt at mærke, hvordan du virkelig sætter dig ind i hvert enkelt spørgsmål og du giver nogle rigtigt gode svar!

Tak fra tvillingernes mor