Brev:
Aktivering - 6 mdr.
20. januar 2012
Alder:
6 mdr.
Aktivering - 6 mdr.
Hej Helen.
Jeg har også et spørgsmål omkring aktivering da jeg er lidt i tvivl om jeg aktiverer hende nok?
Jeg synes jeg gør hvad der findes naturligt, men da hun sover dårligt leder man jo med lys og lygte efter årsagen :)
Min datter på 6 måneder er med mig alle vegne og det vil hun hellere end noget endet. Dvs hun ligger på maven når jeg er i bad og laver mad osv. Hun ligger også alene på legemadressen, men jeg er i nærheden og smiler og taler til hende ind i mellem. Vi går til babysvømning, babyrytmik, mødregruppe med leg med andre babyer hver uge. De dage vi ikke laver noget leger vi en leg hvor vi enten synger, danser eller er i tæppet mindst en enkelt gang. (en leg fra babybøger om leg med din baby). Så er hun også hver dag på hoved eller får flyveture osv. Men hun bruger mest tid på at ligge på maven og observerer det hendes far og jeg laver mens hun har fingrene i et eller andet, eller ligger på maven mens vi pludrer og leger med legetøj sammen med hende.
Hun kan vende sig fra ryg til mave men ikke omvendt. men er meget god finmotorisk. Bør vi lege flere "rigtige" lege med hende? Synes det kan være svært at få passet ind og det er mest om aftenen hvor vi begge er hjemme der er tid og der tænker jeg at vi leger lidt mere roligt inden sengetid
Vores dag ser sådan ud:
Morgen står vi op ligger og pludrer synger lidt i sengen en halv time hvorefter vi står op og går i bad (kun mig). Så leger nusser vi lidt på pudslebordet hvor hun bliver vasket. derefter ser hun mig lave grød og hun spiser. så leger vi lidt på gulvet og hun får bryst og puttes. Efter lur er vi ofte ankommet til babysvøm, rytmik eller mødregruppe og der eller hjemme ser hun mig lave mos og hun spiser.
Hvis hjemme leger vi en leg fra bogen og leger på tæppet, hun ligger også alene og aktiverer sig selv mens jeg støvsuger eller andet. efter bryst og eftermiddagslur er far hjemme og hun leger på hans skød eller på tæppet som er meget lege hvor han siger lyde hun griner af. så får hun aftensmad og leger igen på tæppet, sidder lidt på skød eller får et bad inden sengetid.
Med venlig hilsen
førstegangsmor :)