Brev:
Konstant utilfreds lille pige
12. januar 2012
Alder:
12 mdr.
Konstant utilfreds lille pige
Hej Helen
Så er det vist min tur til at få noget hjælp.
Jeg er alenemor til en lille pige som lige er fyldt et år. Hun er en glad pige men også en pige med meget temperament. Hun har aldrig sovet ret meget og jeg er slet ikke i tvivl om, at vi får vores små kampe, men hun skal nok udvikle en super spændende personlighed :-)
Mit store problem er følgende: Når hun er i vuggestue eller bliver passet ved min søster (som hun er meget tæt med), er der stort set ingen problemer. Hun er en glad pige der selvfølgelig er baby men ikke så meget vrøvl. Hun sover meget mere i vuggestue end hun nogensinde har gjort hjemme men det er nok meget normalt. Men så snart hun er hentet fra vuggestue eller vi kommer hjem efter diverse gøremål/besøg, begynder "helvedet". Hun pylrer konstant. Er hele tiden utilfreds, vil op, hænger på mine ben, græder, smider sig på gulvet osv. osv.
Jeg prøver det bedste jeg kan mht. at være pædagogisk - dvs. selvfølgelig tage hende op når hun er ked eller har behov men siger også nej tit, da jeg ikke kan bære hende konstant. Prøver at forklare hende, at hun skal lege selv og jeg har ting der skal laves osv. osv. Når vi kommer hjem fra vuggestuen, bruger jeg meget tid på hende og sætter mig ned på gulvet sammen med hende, så hun får max opmærksomhed og vi leger. Det er bare ofte ikke nok. Hun bliver ved med at pylre og kravle op af mig og bare være konstant utilfreds uanset hvad jeg gør. Så snart jeg rejser mig, går ind i et andet rum, går på toilet osv. - brokker hun sig endnu mere og kravler efter mig hele tiden.
Efterhånden venter jeg bare på at klokken bliver 18.30 hvor hun puttes, så jeg kan få lidt fred da det bare ikke er særlig hyggeligt .Vi har selvfølgelig også gode stunder og grin og smil, men vil tro at ca 75% af vores tid pt. går med en utilfreds lille pige medmindre hun sidder på mig og jeg underholder på slap line.
Jeg er DØD frustreret og ved ikke hvad jeg gør forkert. Hun er ikke sådan når min søster passer hende og heller ikke i vuggestuen. Min søster gør ikke tingene anderledes end mig. Er det mig som ikke dækker hendes behov ? Hvorfor er hun mere glad andre steder end hjemme sammen med hendes mor. Det er sgu bare hårdt når man er alene og ikke lige har nogle til at aflaste, når det kører som det gør.
Det skal siges at jeg jo elsker min prinsesse så højt som man nok kan og heldigvis opvejer det gode det negative pga. denne ekstreme kærlighed men jeg er sgu ved at være kørt ned til sokkeholderne..
Så håber du har nogle gode råd.
Mange hilsener
Rikke