Brev:
Lillebror utilfreds
3. november 2011
Alder:
1 mdr.
Lillebror utilfreds
Kære Helen.
Allerførst 1000 tak for dit svar til mig i sidste brev - det er blevet bedre med tudeturene, de er væk nu, selvom jeg stadig har let til tårer.. men jeg føler jeg har mere overskud nu, og storesøster har det godt. Så det går frem ad.
Mit spørgsmål er nu: Lillebror på 4 uger, kan jeg ikke helt tolke. Han virker lidt utilfreds kort tid efter han sådan set vågner af lur...
Bekrivelse af en situation:
Vågner af lur - tager ham op og prøver at trække amningen lidt - for han har haft vane med at spise hver anden time, som resulterer i en ikke overbevisende sult -trækker jeg den derimod til ca tre timer spiser han rigtig fint og tømmer brystet fint. Så inden jeg ammer får han en ren ble og vi snakker lidt - han er fint med på det og vi hygger.
Efter 20 min ca ammes han og det går jo godt. Derefter kan vi godt kigge lidt igen-men efter ret kort tid begynder han at smågræde, virke utilfreds baske rundt med arme og ben - jeg svøber ham og prøver lidt med en sut - så kan han igen få ro på sig og ligger bare i mine arme og sutter sut...her er der så gået ca en time fra opvågning af lur..
Er han bare ikke klar endnu, til flere stimuli, så han simpelthen har brug for at ligge svøbt og lave ingenting for han sover jo ikke? Han ligger bare og kigger.
Om dagen kan vi sagtens sidde sådan, men eftermiddagen er jo lidt mere livlig når storesøster kommer hjem..
Så endnu engang har jeg brug for dine tanker omkring mine småproblemer. Jeg syns jo bare ikke der sker så meget for ham imellem lurerne - men det er han måske slet ikke klar til endnu?
Kærlig hilsen
Camilla.