Brev:
Hvornår ved man om amningen er ved at være slut?
5. oktober 2011
Alder:
9 mdr.
Hvornår ved man om amningen er ved at være slut?
Kære Helen,
Så har jeg endnu nogle tanker som jeg gerne vil vende med dig :-)
Først er det amningen. B er nu 9 måneder og 6 dage gammel. Han er blevet fuldammet indtil han var 5 måneder og bliver stadigvæk ammet nu. Han får bryst inden hans eftermiddagslur kl. 13.30 og inden sengetid ved 19.30 og så får han en flaske modermælkserstatning inden vi selv går i seng kl. 22.30 (MME flasken startede vi med da han blev 8 måneder) og det fungerer fint. Men jeg har længe været i tvivl om hvorvidt han fik nok hos mig.
Her for 3 dage siden prøvede jeg at erstatte hans amning kl. 13.30 med MME og han drak næsten 200 ml! Men men... da kl. så blev 16 og han skulle have sin sædvanlige youghurt med frugt så ville han ikke have det! Mon mælken har mættet ham for meget? Jeg kan ikke helt gennemskue hvad det betyder? Han ville da ikke drikke MME'en hvis ikke at det havde været et behov? Men der skal jo også være plads til mad.
Igår og idag har jeg bare ammet ham.
Han bliver lykkelig når han ser mit bryst og han ved at han skal ammes og styrter hen til mig, tager fat i brystet og hiver den ind i munden :-)
Spørgsmålet er bare om han får mælk nok- han sutter ikke så intensivt som han plejer mere og nogen gange han den bare i munden og sutter periodevist.
Jeg starter i skole medio januar så jeg kan sagtens fortsætte amningen - men på et tidspunkt skal jeg jo trappe ud.
Er det bedst at man køber usaltet smør? Tænkte bare forleden at han egentlig får en del salt. Eksempelvis i rugbrød, smør og torskerogn.
Kan du anbefale en speciel gåvogn? Nogle har bremser og andre ikke, nogle koster 1300 kr og andre 350. Vi har en skammel i stuen og forleden begyndte han at skubbe til den og gå tværs over stuen med skamlen :-)
Tak for hjælpen :-)
Ps. Jeg har købt din madbog og den er rigtig god!!! Gid jeg havde den i starten også.