Brev:
Høje skrig
28. august 2011
Alder:
10 mdr.
Høje skrig
Hej Helen
Tak for dit sidste svar omkring kost.. Det er blevet meget bedre efter hun er startet i dagpleje.
Nu er mit spørgsmål omkring opdragelse:
Nanna er nu 10 mdr. kravler hurtigt og rejser sig ved det meste.. Ja det går egentlig ret stærkt lige nu.
Hun er meget god til at lege selv med sine legesager, men er på det seneste begyndt at råbe/skrige i tide og utide.. MEGET højt og skingrende, så det gør direkte ondt i ørene. Det er i forskellige situationer hun gør det. Det kan være når vi kører bil, spiser eller leger på gulvet, sågar når hun er oppe ved os. Det er ikke fordi hun virker sur når hun gør det, mere som at det er en dejlig ny lyd, hun bare ikke vil stoppe med igen.
Vi har forsøgt forskellige ting for at få hende til at stoppe. Sige "nej, du må ikke skrige sådan" førsøgt at forklare, at det gør ondt i vores ører og er ubehagligt, når hun skriger sådan eller ignoret hende og ladet hende råbe. distrahere med andre ting.. men lige lidt hjælper det.
Ved godt man ikke skal tænke over hvad andre mennsker syntes og tænker om en og min datter.. Men vi kan ikke komme nogen steder uden at må hører for hvor højt hun kan skrige og larme.
Har du gode råd eller redskaber for at stoppe dette skrigeri??
Venligst Tina