Brev:
Humør
10. august 2011
Alder:
9 mdr.
Humør
Hej Helen
Denne gang skriver jeg til dig, da jeg er lidt for bekymret for lille mand. Først vil jeg lige sige at det er begyndt at gå rigtig godt herhjemme, vores dreng sover rigtig godt om natten på sit eget værelse, han skal måske have sutten en enkel gang. Han får ikke bryst længere, men mælk fra kop. Han er startet i dagpleje og er rigtig glad for det. Vi er kommet ind i en god rytme både hjemme og i dagplejen, han sover 2 timer om formiddagen og 2 timer om eftermiddagen. Han spiser også rigtig godt.
Men problemet er hans humør, synes han indimellem er meget pyllert og virker lidt små træt af det hele, han gider ikke rigtig lege så meget på sit legetæppe og virker som om han keder sig. Han kryber rundt på gulvet og jeg synes jeg gør alt for at aktivere ham med musik, dans, gå ture mm. Når han så skal skiftes og han ser puslebordet begynder han at skrige og græde og så snart jeg ligger ham ned vender han sig med det samme rundt på maven. Så bokser vi lidt rundt og så snart vi er færdig og jeg tager ham op stopper han.... Jeg synes til tider det er så hårdt og ber ham nogen gange om at stoppe og bagefter får jeg det så skidt med mig selv og føler mig som en rigtig dårlig mor.... Tror ikke han forstår hvorfor mit toneleje pludslig ænder sig.
For det meste er han jo en glad og mild dreng. Han er opmærksom på alt og alt skal undersøges, han har god øjenkontakt og han smiler meget, men griner ikke rigtig, er det normalt? Han starter dagen med havregrød m. banan og mælk, om formiddagen får han enten en havregrynsbolle med smørost eller et stykke bondebrød samt et stykke grønt, til frokost får han rugbrød m. leverpostej, ost, æg samt lidt frugt og grønt, om eftermiddagen får han igen en bolle og lidt frugt og til aften får han ris, pasta eller kartofler med kød og grøntsager. Er det mon bare en periode han er inde i eller gør vi noget forkert.... Det skal lige siges at det tager ca 30 min på puslebordet om aften for der skal han smøres 2 gange pga børneeksem ved ikke om han synes det er træls.... Glæder mig til at høre fra dig...
Hilsen Annemette