Brev:
Min dreng gider ikke lege med de andre
25. maj 2011
Alder:
2 år, 6 mdr.
Min dreng gider ikke lege med de andre
Hej Helen!
Nu har jeg så også et spørgsmål angående min store søn. Vi har lige været til samtale i vuggestuen, og det var faktisk slet ikke sjovt. Der var åbenbart alt muligt, men det der nok giver mig mest ondt i maven er, at han i følge pædagogerne ikke er interesseret i andre børn. Og det vidste vi jo egentlig godt, men vi tænkte lidt, at det nok ville komme af sig selv.
Pædagogerne mener (og her citerer jeg dem lige :)) at han er så verbal og fantasifuld, at han er et helt andet sted end de andre børn. Det er så vidt jeg kan se ikke fordi han er et supergeni udi sprog, men måske mere fordi hans lege er meget verbale, han kan godt lide at snakke om motorer, om de er gamle eller nye eller skal repareres og hvordan de skal repareres, hvor de andre børn måske hellere bare vil skubbe bilerne lidt rundt.
Han vil helst være sammen med en voksen, og det går jo slet ikke i en vuggestue. Hen over middag er han ude og lege med børnehavebørnene, da han ikke længere sover til middag. Her kan han en gang i mellem være lidt med, men så bliver det for meget for ham, og han går sin vej.
Det er egentlig ikke fordi de andre børn i vuggestuen ikke gider lege med ham, jeg har set dem prøve mange gange, men han skubber dem væk. Jeg har prøvet at inddrage ham og andre børn i leg sammen, uden dog den store success.
Det er IKKE fordi han er genert. Han kan sagtens løbe lige midt ind i en kæmpegruppe børn, hvis der er noget legetøj han lige vil have fat i. Det er som om han nærmest ikke registrerer børnene, eller siger "gå væk!", som de har lært børnene i vuggestuen når nogen driller.
Det er heller ikke fordi han ikke kan lide andre mennesker, han eeeelsker sine bedsteforældre, og han kan også godt lide sin fætter, som er 8 år gammel, og som han beundrer rigtig meget.
Han går altid alene rundt på legepladsten når jeg henter :(
Jeg håber du har nogle gode råd!
Med venlig hilsen