Min dreng gider ikke lege med de andre

25. maj 2011

Kategori:
Alder:
2 år, 6 mdr.

Min dreng gider ikke lege med de andre

Hej Helen!

Nu har jeg så også et spørgsmål angående min store søn. Vi har lige været til samtale i vuggestuen, og det var faktisk slet ikke sjovt. Der var åbenbart alt muligt, men det der nok giver mig mest ondt i maven er, at han i følge pædagogerne ikke er interesseret i andre børn. Og det vidste vi jo egentlig godt, men vi tænkte lidt, at det nok ville komme af sig selv.

Pædagogerne mener (og her citerer jeg dem lige :)) at han er så verbal og fantasifuld, at han er et helt andet sted end de andre børn. Det er så vidt jeg kan se ikke fordi han er et supergeni udi sprog, men måske mere fordi hans lege er meget verbale, han kan godt lide at snakke om motorer, om de er gamle eller nye eller skal repareres og hvordan de skal repareres, hvor de andre børn måske hellere bare vil skubbe bilerne lidt rundt.

Han vil helst være sammen med en voksen, og det går jo slet ikke i en vuggestue. Hen over middag er han ude og lege med ...

Annonce

... børnehavebørnene, da han ikke længere sover til middag. Her kan han en gang i mellem være lidt med, men så bliver det for meget for ham, og han går sin vej.

Det er egentlig ikke fordi de andre børn i vuggestuen ikke gider lege med ham, jeg har set dem prøve mange gange, men han skubber dem væk. Jeg har prøvet at inddrage ham og andre børn i leg sammen, uden dog den store success.

Det er IKKE fordi han er genert. Han kan sagtens løbe lige midt ind i en kæmpegruppe børn, hvis der er noget legetøj han lige vil have fat i. Det er som om han nærmest ikke registrerer børnene, eller siger "gå væk!", som de har lært børnene i vuggestuen når nogen driller.

Det er heller ikke fordi han ikke kan lide andre mennesker, han eeeelsker sine bedsteforældre, og han kan også godt lide sin fætter, som er 8 år gammel, og som han beundrer rigtig meget.

Han går altid alene rundt på legepladsten når jeg henter :(

Jeg håber du har nogle gode råd!

Med venlig hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Kolik

Kolik er den betegnelse, man bruger om et barn, der dagligt eller næsten dagligt, er helt utrøsteligt, grædende og skrigende. Den ældre definition af kolik er, at barnet skal græde og være utrøstelig i mere end 3 timer om dagen, mere end 3 dage om ugen og i mere end 3 uger.

Kolik er en udelukkelsesdiagnose. Det betyder, at lægen skal have undersøgt barnet grundigt og have udelukket, at barnet har smerter fra nakke, skuldre, ryg eller andre steder, Ligesom det skal være udelukket,...

Læs mere i Babylex

Søskende

Det er helt normalt at der kan opstå jalousi, når der pludselig kommer en lille ny, som kræver at få noget af den opmærksomhed, der tidligere var forbeholdt storesøster eller storebror. Her er lidt råd til hvordan du kan imødegå nogle af de problemer der kan opstå:

- Husk at give den store opmærksomhed. Vær opmærksom på at den store har savnet dig imens du har været indlagt med den lille ny. Gør familien opmærksom på at de gerne må komme med gaver til den lille, men det er næsten...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dit uddybende svar..... Der er lige pludselig en masse ting der hænger bedre sammen for mig.

Tak fra Anja, med mindre ondt i brysterne