Grædende pige

6. maj 2011

Kategori:
Alder:
22 mdr.

Grædende pige

Kære Helen.

Nu har jeg flittigt brugt din brevkasse i snart 2 år. Jeg har altid kunne finde svar på mine spørgsmål, men desværre ikke denne gang.

Vores datter, Sara er 22 mdr. Hun trives godt i dagpleje, spiser og sover godt. Hun har været i dagpleje i et 1 nu her, og hun bliver desværre stadig meget ked af det når vi aflevere hende, både mig og min mand. D.1 april flyttede vi 2 km uden for byen i et dejligt lille hus, hvor Sara fik sit eget værelse. Hun sover dog stadig inde ved os. Jeg var meget bekymret om hun ville falde til. Det har dog ikke været noget problem.

Meeen for godt en uges tid siden, hver gang hun så huset og vi drejede ned af indkørslen, begyndte hun at sige "nej, nej, nej" og begynder at græde. Hun vil ikke ud af bilen og hun slår min hånd væk, når jeg vil knappe hendes sele op. Jeg er meget bekymret for om hun ikke bryder sig om at være der, eller hvad der spiller ind på dette.

Det skal lige siges at da vi flyttede læste jeg et brev fra dig om hvordan sådan en flytning kunne være. Så vi fik hende passet en enkel dag ved farmor, ...

Annonce

... mens der var allermest stress på. Da vi så var ved at være færdige, hentede vi hende og hun fik selv lov til at pakke sit legetøj ud på det nye værelse, så hun også var en del af flytningen. Som sagt har hun heller ikke været påvirket af flytning før nu.

Det andet spørgsmål går ud på at hun generelt er pyldret generalt når vi kommer hjem. Hun vil ikke rigtig lege men vil bare hænge oppe ved mig eller min mand. Hun elsker at synge i hendes sangbog så det gør vi ofte. Jeg tager hende også med ud i hendes sandkasse men heller ikke dette har interesse. Hun vil bare have sin sut og sin nullerklud. Desværre er jeg også selv meget træt efter sådan en dag, så det er ikke altid jeg orker at lege med. Så får jeg skyldfølelse og tænker at det er min egen fejl at hun ikke gider at lege selv.

Hun er en MEGET bestemt dame, og hun får mange anfald i løbet af sådan en dag hvis hun ikke får sin vilje. Det er så hvad det, det håndtere vi som man nu skal. Jeg håber virkeligt at du har et svar på mine spørgsmål, idet du er min sidste udvej.

Kærlig hilsen
den fortvivlede mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Brystpumpe

En brystpumpe er en pumpe, som kan stimulere til mælkedannelse og som kan malke mælk ud af kvindens bryst.

Der findes både manuelle og elektriske brystpumper og hvilken type pumpe du bør vælge, afhænger helt af dit behov for udmalkning.

Den manuelle brystpumpe vil ofte være god, hvis man som kvinde ammer og kun en gang imellem - f.eks. i forbindelse med en enkelt tur i byen - har brug for at malke overskydende mælk ud. Det er altså en pumpe der fint kan bruges,...

Læs mere i Babylex

Klumpfod (varusfod)

I Danmark fødes ca. 1 ud af 1000 børn med klumpfod. Det svarer til ca. 60 børn årligt i Danmark. Hos ca. halvdelen er der klumpfod på begge fødder.

Klumpfod kaldes også varusfod eller talipes equinovarus. Det er en fejlstilling i en eller begge fødder. Når barnet bliver født, ser foden normal ud, men den kan ikke rettes til normal stilling. Når man ser på foden, vil hælen dreje indad, forfoden pege ind mod midten, og samtidig vil mellemfoden (svangen) være løftet. Foden...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen..

Jeg er så glad for du ikke er længere end et tryk på powerknappen væk... tak for din brevkasse!!

Jeg har virkelig brug for dine råd og viden.

Hilsen
Thilde, mor til Louie 7 måneder