Brev:
Skriger meget
23. januar 2011
Alder:
14 mdr.
Skriger meget
Hej Helen,
S. er generelt et meget glad barn, som smiler til alt og alle, og som er nem at få til at grine.
Dog har han en forfærdelig vane med at skrige (ikke græde), når noget går ham imod, eller når han vil have noget. Jeg ved godt at han ikke kan sige, hvad han gerne vil have, men jeg er ved at blive skør af det skrigeri!
Vi forbyder ham ikke ting af princip, tværtimod får han lov til at undersøge rigtigt mange ting, gå i køkkenskabene osv. men der er altså visse ting, han ikke må lege med.
Det er både forbudte og "lovlige" ting, han skriger efter. Jeg er nervøs for at det skal blive en dårlig vane for ham på sigt at skrige, når der er noget, som han gerne vil have.
Hvordan hjælper vi ham af med denne irriterende vane?
Med venlig hilsen
Mette