Brev:
Går ind i sig selv
24. juni 2010
Alder:
2 år, 3 mdr.
Går ind i sig selv
Hej Helen
Jeg skriver angående min 2-årige datters reaktion, når hun bliver vred fordi hun ikke får sin vilje. Hun reagerer ved at stivne i hele kroppen, stirrer ned i gulvet - og nogle gange lader hun benene "ekse" under sig.
Det virker som om hun går "ind i sig selv" eller en kortvarig trance.
Derefter kommer der hyl og skrig - og indimellem slår hun ud efter mig - er hun meget vred, kan hun finde på at prøve at bide mig.
Det skal siges (som jeg har skrevet før) at hun altid har været rigtig temperamentsfuld - og at vi accepterer, at sådan er hun.
Jeg skriver blot fordi, jeg har brug for at høre, om hendes reaktionsmønster er OK. Pædagogerne har bemærket det på det seneste - uden at sige, det er et problem. Og sådan opfatter vi det da heller ikke - der er blot en lille tvivl, der rører sig i mig.....
Vi prøver at sætte grænser, hvor det giver mening og taler meget om, at det er vigtigt hun fortæller os, hvad hun gerne vil - og at det ikke altid er alt som er OK. Blandt andet vil hun p.t. have skiftet strømpebukser og sko konstant. Hun har et fint sprog og kan sagtens gøre sig forståelig.
Mange hilsner fra
Freyas mor