Hjælp! Vores barn er totalt på stoffer

20. juni 2010

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Hjælp! Vores barn er totalt på stoffer

Kære Helen,

Endnu engang vil jeg gerne lige høre din mening om vores datters udvikling...

Hun er nu knap 9,5 måned og har gået hjemme med mig hele tiden. Vi bor i udlandet og hun har derfor kun begrænset set andre familiemedlemmer ud over min mand og jeg.

Faktisk så lang tilbage som vi kan huske har hun haft hyper-aktivitets-tendenser, og jeg har også skrevet til dig tidligere omkring vores tanker vedrørende ADHD, som hendes faster og farmor har i mindre grad. Nu er vi klart nået til et tidspunkt, hvor jeg har meget svært ved at aktivere hende, hun keder sig let, gider ikke sidde eller lege med legetøjet, hun råber og skriger konstant fra tidlig morgen til aften og det er en meget stor udfordring for os, da hun simpelthen kan præstere et så skingrende skrig, som går lige i hjernen på os.

Min mand og jeg kan på ingen måde føre en samtale eller tale i telefon, når det står på, hvilket er stort set hele dagen. Jeg prøver meget at ignorere det - selv om det er svært - da jeg jo godt ved, hun ikke gør det for at irritere men sikkert selv synes, det er sjovt. Men alt dette skrigeri, larm, slåen i bordet kombineret med hendes iver efter konstant fysisk aktivitet er virkelig en stor udfordring for os.

Vi synes jo selv vi er ganske rolige mennesker, og ingen af vores forældre kan bekræfte at vi var sådan som børn.... så.... vi forstår det ikke helt og er bekymrede for, om hun fortsætter med at være totalt overgearet som var hun speed!?!? Kan det virkelig allerede nu siges at være sådan en fundamental del af hendes personlighed? ...

Annonce

...

Altså, vi bestræber os virkelig på at være åbne, tålmodige og give hende plads til at udfolde sig på men 6 af ugens 7 dage siger vi til os selv, at vi ikke skal have flere børn. Vi kæmper hver dag med hende, selv om hun også er en skøn, glad og dejlig pige, men jeg tror ikke vi kan klare det her én gang til.

Det gør mig lidt trist, havde altid troet at jeg skulle have mange børn. Hun har bestemt aldrig været et nemt barn... men samtidig vil jeg nødig beklage mig: Vi har jo trods alt selv valgt at sætte hende i verden. Der er bare lidt for mange dage, hvor hun suger alt overskud og energi ud af os med den der hyperaktive adfærd.

Tænker at det måske også kan skyldes at hun ikke sover nok i løbet af dagen, men vi kan simpelthen ikke få hende til at sove mere. Hun vågner typisk kl. 06. og får en mælk, hvorefter hun sover ca. en time mere og vi står op. Dernæst sover hun ca. kl. 10-11 og igen ca. 14.30-15.00. Om aftenen kommer hun i seng ca. kl. 19.00 og sover faktisk indtil om morgenen. Er der noget du vil foreslå, vi rykker rundt på her? Kan heller ikke få hende til at sove længere, selv om jeg går med barnevognen...

Det helt grundlæggende spørgsmål jeg har til dig og med din erfaring med meget aktive børn er: Synes du vi skal prøve at berolige hende, tale dæmpet osv eller skal vi snarere prøve at lege mere vildt med hende, få hende til at rase ud eller?!?!

Det er vist meget godt, vi snart skal finde en pasningsordning til hende... for jeg kan næsten ikke holde til mere. Jeg har aldrig 2 min til mig selv, pyha.

Mange hilsner, Lone

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Madras til barnevogn

En barnevognsmadras kan være lavet af forskellige materialer, f.eks. skumgummi. Det betyder, at madrassen let suger kondensvand, der naturligt vil samle sig i barnevognen, når barnet sveder eller bare trækker vejret. Derfor er det vigtigt, at madrassen løftes op og stilles på højkant dagligt, og når barnevognen ikke bruges, så madrassen er tør, når barnet skal ligge på den.

Om vinteren kan det være nødvendigt at tage madrassen med ind, så barnet ikke lægges på en iskold madras,...

Læs mere i Babylex

Muslingeskaller - brystvorte

Du kan købe muslingeskaller, også kaldet ammeskaller. Disse blev introduceret i Danmark omkring år 2000 og var meget populære. Senere blev de frarådet, fordi mange fik problemer med svampeinfektion i brystet netop i forbindelse med brug af ammeskallerne.

Da skallerne bæres direkte på brystet og inde i BH´en, skulle de have en helende virkning på ømme og revnede brystvorter - men skulle altså samtidig også kunne medføre svampeinfektion. Virkningen af ammeskaller/muslingeskaller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så sætter jeg mig endelig ned og skriver et brev til dig :o)

Jeg har fulgt med i din fantastiske brevkasse fra før min datter, på snart 11 mdr, blev født og har tit kunne bruge et råd på vejen af dig, men det er som sagt først nu, at jeg får sat mig ned og skriver selv. Købte endda også din bog, selvom den (desværre) først udkom da min datter vist var ved at være en 4-5 måneder ;o) Ja, jeg betegner mig faktisk som lidt af en fan, he-he ;o)

Mange hilsner (og ja, jeg har altså også lyst til at give et knus) fra "Mor"