Brev:
Uinteresseret i at bruge benene
30. maj 2010
Alder:
11 mdr.
Uinteresseret i at bruge benene
Hej Helen,
Tak for en god og informativ brevkasse - jeg har ofte søgt tryghed i dine svar til andre. : )
Men nu vil jeg forsøge mig med et spørgsmål, der presser sig på!
Jeg har læst flere af dine svar til andre forældre med børn, der ikke kravler eller som ikke virker interesserede i det.
Og du anbefaler bla. at få checket barnet hos en læge, og det har jeg også tænkt mig, at gøre...
Men jeg ville også lige høre dig, da min egen SP og en kiropraktor, som har tilset min datter, begge bare har rådet mig til at se tiden an.. (min datter har gået til kiropraktor, fordi hun sov dårligt, og vi fandt ud af, at hun havde en stivhed i nakken, der generede hende.)
Min datter er snart 12 måneder og blev født 10 dage før termin. Graviditet og fødsel gik fint - ingen komplikationer.
Mit problem er, at hun slet ikke virker interesseret i at bruge benene!
Hun kravler ikke, rejser sig ikke op af ting. Hun har aldrig trillet fra ryg til mave, hun sover stadig kun på ryggen - vender sig aldrig i søvne.
Hun forsøger ikke at sætte sig op eller vende sig rundt, når hun ligger på ryggen.
Hun hopper ikke, når man holder hende om hoften og hun tager ikke skridt, hvis vi forsøger at opmuntre hende til at gå.
Hendes ben er meget stive, når vi rejser hende op.
Hun sidder... og sidder...
Men når hun så sidder, spræller og sparker hun en del med benene og hun hiver fat i fødderne og sparker, når hun ligger på puslebordet.
Vi har prøvet alt muligt tumleri, for at motivere hende. Gået til gymnastik o.m.a. Men lige lidt hjælper det!
Vi skal snart til 12 mdrs. undersøgelse hos lægen, og jeg vil som sagt tage det op med ham.
Min datter går i dagpleje med et andet barn, der både kravler og går, men det har heller ikke inspireret hende.
I dagplejen, er der en tilsynsførende pædagog, og hun er lidt bekymret...
Og mit spørgsmål går på en kommentar, hun en dag havde slynget ud til dagplejeren.
Hun mente at min datter måske havde en let hjerneskade!
Hvad mener du om det? Kan det være årsagen??
Jeg skal lige tilføje, at hun på alle andre punkter er helt med!
Finmotorisk er hun måske endda ret langt! Hun er super god med hænderne!
Hun har måske bare udviklet det fine og halter lidt efter med det grove?
Jeg er dog en smule bekymret over kommentaren om en evt. hjerneskade...
Jeg håber du kan give mig lidt ro i sindet...
Med venlig hilsen
Mia