Brev:
Stammebørn
21. maj 2010
Alder:
10 mdr.
Stammebørn
Kære Helen
Mit spørgsmål falder måske lidt udenfor kategori, men jeg prøver alligevel at spørge til din erfaring, da jeg har vanskeligt ved at få tilfredsstillende svar andre steder (læge, sundhedsplejerske m.fl.).
Min søn har to halvsøskende, der stammer. Det er min mands dejlige unger, som vi har hos os ca. halv tid. De har begge stammet siden de var små, og gør det stadig, dog varierer graden af stamningen i perioder.
Jeg vil derfor gerne vide, hvad sandsynligheden er for, at vores fælles barn også kommer til at stamme? Og endnu vigtigere - om der er noget, jeg kan gøre evt. i hans tidlige sproglige udviklingsfase for at hjælpe ham til at undgå dette?
Med venlig hilsen
Marlene