Kravle?

2. april 2010

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Kravle?

Hej igen.

Har prøvet at søge lidt i dine tidligere besvarelser, for at se om der er nogle fif til at få sit barn til at kravle rigtigt. Synes bare ikke jeg kan finde noget der passer på os.

Lillemanden er nu knap 10mdr. og i vældig vigør, men han kravler ikke. Han elsker at være på gulvet, kan selvfølgelig sidde selv, men glider sig ret hurtigt forover for at komme ned på maven og så futter han ellers omkring. Men som sagt ikke på alle fire.

Han har ligget og rokket på alle fire siden han var ca. 6mdr, så det er ikke fordi han ikke kan, men når han skal fremad lægger han sig konsekvent ned på maven.

Han har udviklet en sjov teknik hvor han tager begge hænder frem, og nærmest trækker sig frem over gulvet, samtidig med at han laver ...

Annonce

... crawl-spark med benene - hvis du forstår. Han ligner nærmest en sælunge og kan faktisk få vældig fart på. Når han så komme hen til f.eks en åben opvaskemaskine, trækker han benene op så han står på alle fire, for derefter at sætte sig helt op på knæerne. Jeg synes jo det ser vældig anstrengende ud, han laver jo nærmest armbøjninger hver gang. Han er da også så stærk i armene at tager jeg fat i hans ben, går han "trillebør".

Det er jo ikke fordi han partout skal kravle, men alle siger jo det er så vigtigt for udviklingen. Ellers synes jeg jo han er fint med på alle andre områder, triller begge veje og elsker at gynge, svinge og tumle, og kommer han op at stå hopper han, så det at kravle burde da være en smal sag for ham. :o)

Har du nogle tips??

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Dårlig søvn og stop af amning

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Madras til barneseng

Der findes mange slags madrasser på markedet, og når du skal vælge en madras til dit barns seng, så vil anbefalingen ofte være, at du vælger en skummadras, en latexmadras eller alternativt en madras i et naturmateriale. Vælger du en skummadras (polyurethanskum), skal den være mindst 5 cm tyk og helst med betræk, der kan tages af og vaskes.

Det anbefales, at dit barn ligger på et fast underlag, fordi det giver barnet mulighed for at bruge og udvikle sine muskler. Samtidig sikrer...

Læs mere i Babylex

Sprog

Allerede når det lille barn ligger i dine arme for første gang og du snakker med det, dannes grundlaget for at lære at tale. Babyen nyder at lytte til din stemme, som den også kender fra livet inde i maven, og den forbinder det med noget rart, at du taler. Det giver tryghed, nærhed og kontakt.

At synge eller spille musik virker også sprogligt stimulerende på barnet. Efterhånden som barnet bliver ældre så fortæl det, hvad du gør, - skifter bleen, vasker maven, vasker armene,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så er det mig igen…..Tusind tak for dit svar og mange brugbare råd til min søns dagsrytme og nattesøvn. Vi vil straks gå i gang!

Kari, mor til dreng på 6 måneder