Brev:
Kravle?
2. april 2010
Alder:
9 mdr.
Kravle?
Hej igen.
Har prøvet at søge lidt i dine tidligere besvarelser, for at se om der er nogle fif til at få sit barn til at kravle rigtigt. Synes bare ikke jeg kan finde noget der passer på os.
Lillemanden er nu knap 10mdr. og i vældig vigør, men han kravler ikke. Han elsker at være på gulvet, kan selvfølgelig sidde selv, men glider sig ret hurtigt forover for at komme ned på maven og så futter han ellers omkring. Men som sagt ikke på alle fire.
Han har ligget og rokket på alle fire siden han var ca. 6mdr, så det er ikke fordi han ikke kan, men når han skal fremad lægger han sig konsekvent ned på maven.
Han har udviklet en sjov teknik hvor han tager begge hænder frem, og nærmest trækker sig frem over gulvet, samtidig med at han laver crawl-spark med benene - hvis du forstår. Han ligner nærmest en sælunge og kan faktisk få vældig fart på. Når han så komme hen til f.eks en åben opvaskemaskine, trækker han benene op så han står på alle fire, for derefter at sætte sig helt op på knæerne. Jeg synes jo det ser vældig anstrengende ud, han laver jo nærmest armbøjninger hver gang. Han er da også så stærk i armene at tager jeg fat i hans ben, går han "trillebør".
Det er jo ikke fordi han partout skal kravle, men alle siger jo det er så vigtigt for udviklingen. Ellers synes jeg jo han er fint med på alle andre områder, triller begge veje og elsker at gynge, svinge og tumle, og kommer han op at stå hopper han, så det at kravle burde da være en smal sag for ham. :o)
Har du nogle tips??
Hilsen