Brev:
Pjevset baby
28. januar 2010
Alder:
5 mdr.
Pjevset baby
Hej igen :-)
Ja så er jeg her altså igen. Denne gang vil jeg høre dig om det er normalt for min drengs alder (han er 23 uger) at være meget pjevset. Det skal forståes på den måde at han har svært ved at aktivere sig selv og hurtig klynker også selvom han er på arm.
Jeg siger til mig selv at det skyldes et "tigerspring" men må indrømme at det giver mig følelsen af utilstrækkelighed.
Jeg ved at mange mødre i perioder føler at de ikke slår til, men lige netop nu kan følelsen virkelig dominere. Jagten på den perfekte mor kan være opslidende og jeg ved at "den perfekte mor" ikke findes men af og til kan jeg skræmmes og blive bange for om jeg overser noget. Jeg elsker jo mit lille barn så usigeligt højt.
Du har sendt mig et forslag til en døgnrytme hvilken jeg prøver at passe ind, men han er ret ustabil i forhold til søvn, hvilket giver udslag i at dagslurende ikke altid ligger ens. Nogen gange bliver det til 2 lange andre gange til 4 kortere og igen nogen gange de ønskede 3. Alt i alt forsøger jeg dog at bestræbe mig på at han kun får de 5 timer om dagen og så gerne 10-11 om natten.
Han spiser fortsat mange gange om natten, ca hver 3 time og ligger i øjeblikket i vores seng fra ca midnat til morgen. Mange garvede mødre siger at det er en dårlig vane at give dem, men det letter min søvn at jeg kan ligge og give ham flasken frem for at sidde med ham og det giver ham en bedre søvn da han ikke skal op og ned af tremmesengen.
Er det en dårlig vane at give ham?
Angående hans lidt dårlige humør for tiden har du så nogle forslag til en måde at aktivere ham på?
Jeg synger med fagter, jeg leger på gulvet med ham, vi pludrer, vi øver at rulle, stå og sidde men intet synes godt nok.
Jeg ser frem til dit svar
Venlig hilsen
en ængstelig mor.