Pjevset baby

28. januar 2010

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Pjevset baby

Hej igen :-)

Ja så er jeg her altså igen. Denne gang vil jeg høre dig om det er normalt for min drengs alder (han er 23 uger) at være meget pjevset. Det skal forståes på den måde at han har svært ved at aktivere sig selv og hurtig klynker også selvom han er på arm.

Jeg siger til mig selv at det skyldes et "tigerspring" men må indrømme at det giver mig følelsen af utilstrækkelighed.

Jeg ved at mange mødre i perioder føler at de ikke slår til, men lige netop nu kan følelsen virkelig dominere. Jagten på den perfekte mor kan være opslidende og jeg ved at "den perfekte mor" ikke findes men af og til kan jeg skræmmes og blive bange for om jeg overser noget. Jeg elsker jo mit lille barn så usigeligt højt.

Du har sendt mig et forslag til en døgnrytme hvilken jeg prøver at passe ind, men han er ret ustabil i forhold til søvn, hvilket giver udslag i at dagslurende ikke ...

Annonce

... altid ligger ens. Nogen gange bliver det til 2 lange andre gange til 4 kortere og igen nogen gange de ønskede 3. Alt i alt forsøger jeg dog at bestræbe mig på at han kun får de 5 timer om dagen og så gerne 10-11 om natten.

Han spiser fortsat mange gange om natten, ca hver 3 time og ligger i øjeblikket i vores seng fra ca midnat til morgen. Mange garvede mødre siger at det er en dårlig vane at give dem, men det letter min søvn at jeg kan ligge og give ham flasken frem for at sidde med ham og det giver ham en bedre søvn da han ikke skal op og ned af tremmesengen.
Er det en dårlig vane at give ham?

Angående hans lidt dårlige humør for tiden har du så nogle forslag til en måde at aktivere ham på?
Jeg synger med fagter, jeg leger på gulvet med ham, vi pludrer, vi øver at rulle, stå og sidde men intet synes godt nok.

Jeg ser frem til dit svar

Venlig hilsen
en ængstelig mor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Brystspænding

Brystspænding forekommer hos mange kvinder i graviditeten. Ofte er netop brystspænding meget tidligt i graviditeten, for mange kvinder, det første tegn på at de er gravide.

Brystspænding forekommer ofte også i forbindelse med at amning etableres. I begyndelsen producerer kroppen lidt ekstra mælk som vil regulere sig ind efter barnets behov, og samtidig kommer der også lidt ekstra væske i brystvævet.

Hvis brystspændingen i forbindelse med amning er meget smertefuld...

Læs mere i Babylex

Snore i børnetøj

Der kan være snore i dit barns tøj - snore kan sidde i hætter og kraver, i handsker osv. og det kan være farligt. Lange snore bør undgås, de kan hænge fast i rutschebanen og klatrestativet på legepladsen, - og i værste fald kan børn blive kvalt ved det.

Se derfor dit barns tøj igennem og er der snore, så kan det være en god idé at afkorte snoren mest muligt. Det vil også være en god idé ikke at binde knuder eller sætte andet på snoren, som kan sætte sig fast i legeredskaber,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tak for dine svar. Hvor er du bare dygtig. Tak for dine gode råd. Alle mine spekulationer er nu væk.. Vil prøve de ting du siger. Tak :)

Kærlig hilsen
Katrina, mor til dreng på 9 måneder