Brev:
Kontakt og gråd
27. oktober 2009
Alder:
2 mdr.
Kontakt og gråd
Hej Helen.
Mange tak for dit gode svar sidst.
Mit spørgsmål omhandler lidt det jeg skrev om sidst, nemlig at min lille Clara på 7 uger tit virker meget ked af det og pylret og det eneste der hjælper er at hænge over mor eller fars skulder.
Derudover kan hun godt lide at sidde med hendes ryg langs min mave, hvilket gør at hun sidder og kigger ud i rummet og ikke har kontakt med mig. Prøver jeg at vende hende og snakke med hende giver hun sig tit til at græde og afviser at kigge på mig. Jeg har prøvet at ligge hende på maven og snakke med hende og sidde med hende på forskellige måder, men hun vil kun have øjenkontakt meget kort og virker derefter igen meget utilfreds.
Dette gør mig nervøs, da jeg ikke føler hun får den øjenkontakt hun har brug for??
Ligger jeg hende i kravlegården ligger hun der meget kort og begynder derefter at klynke igen. Og derefter går jeg med hende igen over skulderen til hun er træt.
Derefter sover hun som sagt ca 20-45 min og så starter det hele igen. enkelte gange har nu sove 1,5 timer.
Nogle gange lykkes det mig at sidde med hende hvor hun smiler men max 2-5 min ...er det normalt?
Jeg ved godt du gerne vil have et spørgsmål af gangen, men jeg tænker om det, at hun sover så lidt og usammenhængende har noget at gøre med at hun ikke kan magte at have kontakt med mig fordi hun konstant er træt?
Om aftenen sover hun til natten allerede kl 18 og spiser ca 4 gange i løbet af natten og vågner kl ca 7.30. Synes det er tidligt at hun allerede sover kl 18.00 men hun vågner ikke derefter før kl 22.00 ca.
I løbet af dagen når hun er utilfreds, tilbyder jeg hende mad og skifter hende hvis hun trænger, for at sikre at det ikke er det, men intet hjælper i længden.
Håber du har nogle gode råd, for jeg har så dårlig samvittighed overfor hende, fordi jeg ikke kan finde ud af hvad der er galt.
Hilsen Stinna :)