Brev:
Fantasi-ven
21. oktober 2009
Alder:
22 mdr.
Fantasi-ven
Hej Helen.
Jasmin er nu blevet 22 mdr. og hendes sprog udvikler sig med lynets hast. Hun snakker hele tiden og har en god forståelse for sprog. Det er bare skønt.
Mit spørgsmål drejer sig om en ”fantasiven” hun har fået. Det har man jo hørt om før, men jeg troede først det var senere at børn evt. fik sådan en.
Det drejer sig om en abe, som hun tit nævner i forskellige situationer. Hun sidder fx nogle gange og snakker for sig selv og når jeg spørger hvem hun snakker med, svarer hun ”Aben” og det er ret sjovt at overvære.
I andre situationer er hun dog bange for den, fx hvis hun skal ind i et rum i huset som ikke er helt oplyst, så kommer hun løbende tilbage til mig eller hendes far og giver udtryk for at hun er bange for aben og så skal vi gå med hende. Skal vi forsikre hende om at aben ikke er der (hvilket egentlig ikke lykkes) eller skal vi gå med på legen?
Hun har ikke nogen fysisk lege-abe og jeg har spurgt i vuggestuen om de har en abe eller måske synger om aber, som måske kan virke lidt uhyggelige og det er ikke tilfældet.
Med venlig hilsen
Jane