Stimulering / lege

13. oktober 2009

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Stimulering / lege

Hej Helen

Nu er Josefine blevet 5 mdr og jeg er i tvivl om hvor meget jeg skal stimulere hende/lege med hende.

Hun elsker at ligge på sit aktivitetstæppe hvor hun griber ud efter dyrene og prøver at få dem i munden eller hun ruller om på siden (fra ryggen) og et par gange er hun kommet hele vejen rundt.
Hun ligger ikke stille på tæppet men "møver" sig rundt og ofte også uden for tæppet.

Jeg kan se at hun hygger sig når hun ligger der og snakker til dyrene, men jeg er tvivl om jeg kan lave et eller andet ...

Annonce

... med hende.

Vi har hende selvfølgelig ofte på skødet eller når farmand ligger og ser TV så ligger hun på maven af ham og pludre.

Så der er ikke sådan at hun bare bliver lagt på tæppet og får lov tii at ligge der hele dagen. Men jeg synes jeg mangler et eller andet jeg kan lave med hende. Hun er jo for lille til at vi kan trille bold.

Er det bare mig der er "fremme i skoene" og måske burde tage det stille og roligt og bare lade hende hygge sig og vente på at hun selv giver "tegn" om at nu er hun klar til leg?

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Massage - baby

Mange babyer nyder at få massage eller berøring af ryg, mave, ansigt, fingre, tær. De rolige og rytmiske bevægelser giver barnet en følelse af at være elsket og fylder barnet med velvære. Der findes flere bøger om emnet, hvis du ønsker at sætte dig ind i en bestemt teknik, kan det anbefales at låne eller købe en af disse.

Hvis dit barn har svært ved at komme af med afføring eller luft, så kan det også være en god ide at massere lidt på barnets mave. Dette gøres ved stille og...

Læs mere i Babylex

Bug Buster

Bug Buster er en metode til at fjerne hovedlus. Joanna Ibarra fra den velgørende organisation Community Hygiene Concern i London har udviklet denne metode og princippet i i Bug Busting er, at du i en og samme arbejdsgang får tjekket for hovedlus og også får fjernet lusene.

Metoden bygger på viden om lusenes adfærd og udvikling og på benyttelse af tættekam, almindelig shampoo og hårbalsam. Behandling med insekticider er således overflødig.

Du kan købe "Bug Buster"...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Helen har på alle mulige måder været en super støtte for mig i de første fire måneder med min søn Lucas.

Camilla Martin