Brev:
Stimulering / lege
13. oktober 2009
Alder:
5 mdr.
Stimulering / lege
Hej Helen
Nu er Josefine blevet 5 mdr og jeg er i tvivl om hvor meget jeg skal stimulere hende/lege med hende.
Hun elsker at ligge på sit aktivitetstæppe hvor hun griber ud efter dyrene og prøver at få dem i munden eller hun ruller om på siden (fra ryggen) og et par gange er hun kommet hele vejen rundt.
Hun ligger ikke stille på tæppet men "møver" sig rundt og ofte også uden for tæppet.
Jeg kan se at hun hygger sig når hun ligger der og snakker til dyrene, men jeg er tvivl om jeg kan lave et eller andet med hende.
Vi har hende selvfølgelig ofte på skødet eller når farmand ligger og ser TV så ligger hun på maven af ham og pludre.
Så der er ikke sådan at hun bare bliver lagt på tæppet og får lov tii at ligge der hele dagen. Men jeg synes jeg mangler et eller andet jeg kan lave med hende. Hun er jo for lille til at vi kan trille bold.
Er det bare mig der er "fremme i skoene" og måske burde tage det stille og roligt og bare lade hende hygge sig og vente på at hun selv giver "tegn" om at nu er hun klar til leg?