Vil ikke tæt fysisk kontakt

18. august 2009

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Vil ikke tæt fysisk kontakt

Kære Helen!

Mange tak for dit svar ang. tilknytning, som beroligede mig lidt. Jeg kan godt se flere af de ting, du skriver og er glad for at høre, at det er tegn på en god tilknytning.

Jeg fik dog vist ikke skrevet så tydeligt. For en af mine bekymringer er nemlig, at han ikke ret nemt lader sig trøste, synes jeg. Er han bare almindeligt pylret, er det afledning eller evt. at blive gået rundt med på armen, så han kan se sig omkring, der (som regel) hjælper. Er han rigtig ked af det, så synes jeg, at han er (og altid har været) svær at trøste – netop fordi han aldrig rigtigt har brudt sig om at være i favn eller sidde på skød. Det virker klaustrofobisk for ham (ligesom slynge, skråstol osv). Det gør mig af og til lidt ked af det, da der jo ikke er noget, jeg hellere vil end at trøste ham og give ham omsorg.

Håber at ovenstående heller ikke giver ...

Annonce

... anledning til bekymring…

Derudover synes jeg som tidligere nævnt, at min søn enormt tit er pylret – sammenlignet med andre børn på hans alder. Han har gode perioder og dårligere perioder. I nogle perioder er han enormt irritabel, vred og pylret dagen lang. Der føler jeg ikke, at vi laver andet end at stå på hovedet for, at han ikke skal være utilfreds hele tiden. Og som sagt er det rigtigt svært at trøste ham, og man kommer tit til at føle sig lidt magtesløs. Andre dage er han bare glad, snakkende, charmerende osv. (dog stadig krydret med iltert temperament!).

Jeg synes bare, at de pylrede perioder fylder mest. Kan så meget pylren forklares med separationsfase, udvikling, tænder osv.? Han har fået mange tænder på kort tid, og de er tydeligvis ømme.
Ellers er han jo en fantastisk dreng med mod på tilværelsen.

Med venlig hilsen
Den lidt bekymrede mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Sikkerhed i hjemmet

Det er i hjemmet, at de fleste ulykker sker, og når dit barn begynder at kravle, rejse sig og bevæge sig rundt i hjemmet, så er det vigtigt at du sikrer dig, at jeres hjem er et trygt sted at færdes.

Dit barn skal have lov til at undersøge og opleve verden omkring sig. Derfor skal du sikre at dit barn kan gøre dette.

Alle rum kan være farlige og kan kræve et ekstra sikkerhedstjek - især skal du være opmærksom på køkkenet, badeværelset og stuen.

Gå...

Læs mere i Babylex

Prævention - efter fødsel

Man kan godt blive gravid kort tid efter en fødsel - også selv om man ammer. Har I lyst til at genoptage jeres sexliv, er det derfor en god idé at finde en brugbar præventionsform.

Så længe du ammer, bør du ikke tage p-piller eller mini-piller, fordi østrogen nedsætter mælkeproduktionen, og fordi man endnu ikke kender langtidsvirkningerne, når medicinen går i modermælken.

I stedet kan det være en god idé at bruge kondom, også fordi det beskytter dig mod infektion....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit medfølende svar. Både min mand og jeg sad og tudede da vi læste det.

Det går fremad herhjemme. Vi har helt accepteret vores drengs handicap og glæder os hver dag over, hvor dejlig han er. Vi starter fysioterapi imorgen.

Tak fra Signe, mor til dreng på 7 måneder