Tigerspring?

20. april 2009

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Tigerspring?

Hej Helen,

Først vil jeg takke dig for dit svar sidste gang jeg skrev, det er dejligt med nogle gode råd..

Tristan er nu 15 uger og faktisk inden jeg fik dit svar sidste gang, forandrede Tristan sig til en sprudlende, leende og helt igennem glad dreng. Vi tror at kiropraktoren gjorde underværker for ham .. Mit problem er nu at Tristan, fra den ene dag til den anden, igen har ændret adfærd.

Det startede i lørdags, fra morgenstunden af, hvor Tristan var ualmindeligt pylret og grædende.. Uanset om han ligger ved os eller på sit lege-tæppe så klynker han eller græder. Hvis vi lægger ham fra os græder han det øjeblik han rammer underlaget. Vi tog i sommerhus med hele min familie fra fredag til søndag ( 10 stk og Tristans kusine på 10 mdr :-)) Han har de sidste 4 uger sovet fra kl. 20.30 til 02 og derefter igen til kl. 6-7., men i nat vågnede han ca. hver 2.5 time hele natten igennem. Jeg prøvede at tilbyde sutten og nusse lidt, men han begyndte at græde og det gør han ...

Annonce

... aldrig om natten, så jeg tilbød flaske og han spiste ca. 150 ml alle gangene!!

Idag har jeg så sat ham op til 180 ml ad gangen, hvilket han næsten spiser op, men det har ikke ændret i hans adfærd. Er det et tigerspring han er i gang med eller?? Jeg tænkte på om det kunne være en god ide at indføre babygymnastik hver dag, så han får brugt sin krop noget mere? Lige pt. kommer alt i munden. Han sutter på sine hænder, sit tøj, legetøj og stofble og savler helt utroligt meget. Han har sådan nogle vide prikker på guymmerne, som ligner tænder der er på vej, men jeg kan ikke mærke noget. Han er begyndt at kigge meget interesseret på os, når vi spiser så tror du han kunne være klar til skemad når han er 4 mdr?

Et sidste spørgsmål er om trøske også kan komme på læberne? Han har de sidste dage haft hvide plamagere på indersiden af læberne, som "kommer og går" i løbet af dagen

Håber du kan finde rede i alle mine spørgsmål..

Venlig hilsen
en mor der bare trænger til et godt råd.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Body Mass Index - BMI

Body Mass Index er en beregning af hvordan en persons højde passer til personens vægt. BMI defineres som vægten i kg divideret med højden i meter i anden (kg/m2).

Et sundt BMI for voksne ligger mellem 18.5-24.9. Man bruger ikke denne måling til små børn, men i stedet bruger man vækstkurver.

Ved at tegne barnets længde/højde og vægt ind på en kurve, så kan man følge om barnet vokser som det skal.

En tommelfingerregel lyder at små børn fordobler...

Læs mere i Babylex

Jern - jerntilskud præmatur

Børn, der er født for tidligt, har behov for jerntilskud, da de har mindre depot af jern ved fødslen og større væksthastighed. Jern tilskuddet startes 6 uger efter fødslen:

Fødselsvægt < 1500 gram: Ca 8 mg jern dagligt i 12 måneder
Fødselsvægt > 1500 gram: ca 8 mg jern dagligt til 6 måneder

Børn, som får mere end halvdelen af deres ernæring som modermælkserstatning, skal have ½ dosis jern, dvs. ca. 4 mg hver dag eller 8 mg hver anden dag.

Det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

..og endnu engang tak for en vidunderlig brevkasse!