Brev:
Pludselig meget urolig baby
21. januar 2009
Alder:
3 mdr.
Pludselig meget urolig baby
Hej Helen
Jeg har en dejlig datter på 14 uger. Hun er normalt glad og sover godt. Jeg ammer hende fuldt ud. Hun vejede 4100g og var 52 lang ved fødslen og har vokset godt siden, hun vejer nu omkring 7300g.
De sidste dage er hun begyndt at ændre adfærd. Hun er meget urolig, græder mere, sover dårligt. Vi har før haft en rutine hvor hun sov 2-3 timer formiddag 2-3 timer eftermiddag og måske 1 time om aftenen. Men det fungerer ikke længere.
Hun er begyndt at vågne kl 4-5 om natten og enten græder og vil ikke trøstes eller lysvågen og klar til leg. Vi har troet det måske var noget med tidspunktet hun faldt i søvn på om aftenen, mellem 19.45-21.30, men det falder tilfældigt ud. Før vågnede hun for at spise omkring kl 2 og 5. Nu vågner hun oftere for at spise.
Nu sover hun også dårligt om dagen meget uroligt. Vågner ofte og skal have sut eller køres rundt med.
Jeg ammer hende når hun vil og det varierer også hvornår hun melder sig 2-4 timer. Hun er begyndt at afvise bystet nogle gange, selvom hun virker "urolig sulten".
Alle siger det er en fase og hun er ude i et tigerspring, men er er noget jeg kan gøre for at afhjælpe det?