Brev:
Reagerer når der sker alt for meget
13. januar 2009
Alder:
19 mdr.
Reagerer når der sker alt for meget
Hej Helen,
Nu har jeg altså brug for din hjælp igen ;o)
Victoria har nu rundet 1½ år, og har gennem en længere periode være rigtig god til at acceptere fremmede, men nu er hun virkelig kommet i en periode hvor hun er hunderæd igen.
Derudover reagerer hun volsomt når der sker for meget på en dag. Altså ex hvis vi skal et eller andet efter arbejde - så bliver hun helt ulykkelig når vi kommer hjem - og kan ikke falde i søvn.
Jeg syntes det er meget svært hvordan vi bedst hjælper hende over denne periode, for jeg vil jo nødig isolere hende for meget. Omvendt ønsker jeg virkelig ikke at hun kommer ud i de situationer hvor hendes dag går helt i knuder, fordi vi arrangerer et eller andet.
Det skal lige siges at vi normaltvis har en hverdag, hvor vi tager hjem efter arbejder (eller lige handler ind mv) og så er ude og nyder eftermiddagen. Så hjælper hun med madlavningen, og ja så i bad og i seng. Vi forsøger at holde hverdagene rimeligt fri for arrangementer, spec. fordi hun jo ind i mellem reagerer så volsomt.
Har du et godt råd?