Brev:
Sidde op og fladt baghoved
26. august 2008
Alder:
3 mdr.
Sidde op og fladt baghoved
Hej Helen.
Jeg har en skøn lille datter på 12 uger. Hun vil meget gerne sidde opret. Trækker sig selv op i siddende stilling, hvis vi sidder/ligger med hende op af maven, sådan at hendes ryg hviler mod min mave. Hun kan rejse sig bare ved hjælp af mavemuskler, og bliver meget utilfreds, hvis hun ikke får lov at sidde. Hun trækker sig desuden selv op i armene, hvis hun tilbydes. Hun er stiv som et bræt og griner glad, når vi løfter hende op over vores hoveder.
Hun er temmelig flad i baghovedet, og derfor vil vi jo gerne, at hun enten ligger på maven eller sidder hos os. Hun er ikke begejstret for at ligge på maven, og vil max. 10 - 15 min af gangen, så græder hun ulykkeligt.
Hvor meget må hun sidde - hun sidder ofte ½ time af gangen i opret stilling på skødet af mig, og vil IKKE ned at ligge, eller læne sig tilbage op ad mig.
Hun er et meget opmærksomt og smilende barn.
Hvor stor er chancen for at det flade baghoved uligner sig? Hun får lov at sove på siderne, når jeg er i nærheden (efter aftale med min sundhedsplejerske)
Hilsen Anne