TV, falde i søvn og spisning

31. juli 2008

Kategori:
Alder:
17 mdr.

TV, falde i søvn og spisning

Hej,

Min datter er 17 mdr. og er vild med at se bl.a. Postmand Per. Vi har været på ferie i Italien og en del af turen har bestået af Postmand Per. Men jeg er meget i tvivl om hvordan det påvirker hende at se "film" og hvor meget hun kan kapere.

Nogle gange er det første hun siger om morgenen "Per på". Hun er langt fremme sprogligt - gentager alt hvad man siger og sætter ord sammen. Så langt hen af vejen forstår vi hvad hun siger.

Vi kan se at hun kobler af og hygger sig med at se det men et eller andet sted synes jeg det er lidt tidligt. Vi forsøger at holde os til rolige "film". Teletubbies og de tidlige Postmand Per som er meget simple.

Kan hun kapere det ?

Hun har gennem flere mdr. haft svært ved at falde i søvn. Det er svært for ...

Annonce

... hende at give slip og overgive sig til søvnen. Hun tager det faktisk meget roligt og ligger, sidder og småsnakker og hygger sig. Vi går ind til hende en gang imellem - så hun ved at vi er der. Men nogle gange varer det en time eller halvanden som jeg synes er meget længe for sådan et lille væsen - det må jo føles som evigheder for hende og det bliver jo også halvsent. Vi har prøvet at putte hende før og senere uden resultat. Måske er hun bare sådan ?

Hun har været rigtig god til at spise men begynder for alvor at sige fra og til og er lidt svær at få til at spise nye ting. Kan vi gøre noget ?

Synes for alvor at opdragelse kommer på banen nu og man skal sige fra rigtig meget uden at hun nødvendigvis lytter. Hvordan griber man det ad her "i starten".

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Diverse | 16 mdr.

Cyklus efter fødsel

Hej Helen Jeg har denne gang et spørgsmål, som ikke direkte vedrører mine...

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

1. maj 2024 | Sovevaner | 20 mdr.

Problemer med putning til nat

Kære helen, Vi har store problemer med putning til nat herhjemme og ønsker...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Zoneterapi

Zoneterapi er en alternativ form for behandling, som bruges i flere situationer.

Nogle oplever, at det virker smertelindrende under fødslen, og andre synes, det hjælper, når deres barn græder meget på grund af mavekneb eller lignende.

Zoneterapeuter findes mange steder. Hvis man ønsker at få zoneterapi under sin fødsel, kan man spørge på fødestedet, om en jordemoder kan tilbyde dette. Hvis man ønsker at bruge zoneterapi til sit barn, så skal man selv finde en...

Læs mere i Babylex

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test er en blodprøve, som kan være et alternativ til kvinder, der har fået tilbudt, men ikke ønsker at få foretaget moderkageprøve eller fostervandprøve.

NIPT kan tidligst tages, fra du er mindst 10 uger henne, og det skal være bekræftet af en ultralydsundersøgelse. NIPT er en blodprøvetest for kromosomafvigelse hos fosteret. I den gravides blod findes DNA fra fosteret i en blanding med den gravides DNA. Med en avanceret analyse af en blodprøve fra den...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Endnu engang tak for dit søde, positive og lange svar. Jeg vender tilbage og fortæller om vores videre forløb.

En rigtig god jul til dig og din familie

Hilsen fra os