Brev:
TV, falde i søvn og spisning
31. juli 2008
Alder:
17 mdr.
TV, falde i søvn og spisning
Hej,
Min datter er 17 mdr. og er vild med at se bl.a. Postmand Per. Vi har været på ferie i Italien og en del af turen har bestået af Postmand Per. Men jeg er meget i tvivl om hvordan det påvirker hende at se "film" og hvor meget hun kan kapere.
Nogle gange er det første hun siger om morgenen "Per på". Hun er langt fremme sprogligt - gentager alt hvad man siger og sætter ord sammen. Så langt hen af vejen forstår vi hvad hun siger.
Vi kan se at hun kobler af og hygger sig med at se det men et eller andet sted synes jeg det er lidt tidligt. Vi forsøger at holde os til rolige "film". Teletubbies og de tidlige Postmand Per som er meget simple.
Kan hun kapere det ?
Hun har gennem flere mdr. haft svært ved at falde i søvn. Det er svært for hende at give slip og overgive sig til søvnen. Hun tager det faktisk meget roligt og ligger, sidder og småsnakker og hygger sig. Vi går ind til hende en gang imellem - så hun ved at vi er der. Men nogle gange varer det en time eller halvanden som jeg synes er meget længe for sådan et lille væsen - det må jo føles som evigheder for hende og det bliver jo også halvsent. Vi har prøvet at putte hende før og senere uden resultat. Måske er hun bare sådan ?
Hun har været rigtig god til at spise men begynder for alvor at sige fra og til og er lidt svær at få til at spise nye ting. Kan vi gøre noget ?
Synes for alvor at opdragelse kommer på banen nu og man skal sige fra rigtig meget uden at hun nødvendigvis lytter. Hvordan griber man det ad her "i starten".