Fra tudkop til almindelig kop/glas

20. maj 2020

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Fra tudkop til almindelig kop/glas

Kære Helen,

Så kommer der allerede et spørgsmål mere fra mig:)

Min datter har til nu drukket sit vand og sin "aftensmælk" fra en tudkop. Til fællesmåltiderne vil hun nu meget gerne drikke fra mit og fars vandglas og det må hun jo mere end gerne:)

Derfor er det jo måske på tide at vi fjerner "tuden" på koppen. Vi har allerede prøvet en del gange her den sidste måneds tid, men i stedet for at drikke kigger hun i koppen og hælder så det hele ud over sig selv. Derefter stikker hun hånden ned i den tomme kop for at tjekke om der er noget tilbage. Man kan jo næsten ikke lade være med at grine for hun sidder der og synes ...

Annonce

... det er så sjovt, men det er jo lidt upraktisk i længden;)

Vi viser og forklarer og hun drikker så fint når vi holder, men det samme sker hver gang når hun får glasset selv. Som med det meste tager vi jo bare tiden til hjælp, og egentlig tror jeg nu hun ved hvad hun skal, måske har vi ventet for længe....

I mellemtiden: har du nogle gode fif og forslag til at hjælpe hende videre og evt. undgå at alt hendes tøj bliver vådt hver gang?

Tak for en god brevkasse!:)

PS. For tiden er de udenfor i vuggestuen det meste af dagen, så der drikker hun af drikkedunk, derfor er det kun herhjemme hun kan øve sig i at drikke fra kop.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Røgede fisk og børn

Grillede og røgede fisk kan have et højt indhold af PAH (tjærestoffer), som kan være kræftfremkaldende. Derfor bør man ikke spise store mængder røget og grillet fisk, men det kan indgå som en del af en varieret kost.

Til børn er det en god idé at følge disse råd:

- Anvend så vidt muligt koldrøgning, fremfor varmt røgede fisk.

- Undgå røgeksponering af spiselige flader. På grillen bør fisken pakkes ind i folie.

- Vær opmærksom på at...

Læs mere i Babylex

Feberkrampe

Det lille barn evne til at kunne regulere sin temperatur er umoden. Det betyder, at nogle børn får krampe i forbindelse med, at de får feber. Temperaturen kan stige pludseligt, og når temperaturen stiger for hurtigt, kan temperaturreguleringscenteret i hjernen ikke følge med, og kramperne opstår.

Feberkramper opstår hos 2-5% af børn mellem 6 måneder og 5 år, og det er den hyppigste årsag til kramper hos børn. Feberkrampe er delvist arveligt, så end forældre eller søskende har...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Selvom jeg kun har sendt dig to spørgsmål, så kan jeg allerede mærke glæden og roen ved at jeg kan skrive til dig.

Tusind tak!
Hilsen mor til dreng på 7 måneder