Hvornår skifte til klapvogn?

26. november 2011

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Hvornår skifte til klapvogn?

Kære Helen

Jeg vil gerne spørge dig hvilke overvejelser vi skal gøre os i forhold til at skifte barnevognen ud med klapvognen. Det skal lige siges at det er en kombivogn vi har så det bliver nok ikke så praktisk i hverdagen at skifte mellem de to...

Jeg har tænkt lidt over om min søn måske ville falde nemmere i søvn, hvis han sad/lå i sin klapvogn jvf. mit sidste brev om at han ikke vil ligge ned i barnevognen. Tænker at han måske vil kunne sidde halvvejs op i klapvognen og så kunne ...

Annonce

... lægges ned når han er faldet i søvn. I barnevognen har han nemlig en tendens til at rumstere lidt rundt - så meget som selen nu tillader - men nok til at han kommer i en position hvor han ikke lige falder i søvn.

Men er det ligeså godt at sove i en klapvognn som i en barnevogn? Og det bliver jo også kun koldere....

Jeg er selv meget glad for at køre ham i barnevognen, så det er ikke fordi jeg længes efter at få ham i klapvogn.

Glæder mig til at høre dine tanker.

Mange hilsner Julie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Akupunktur

Der findes mange former for akupunktur. Oprindeligt er akupunktur en gammel kinesisk behandlingsform, som går ud på, at man ved at sætte nåle ind forskellige steder i kroppen, blandt andet kan bedøve eller lindre smerte.

Behandlingen har været brugt i mange tusinde år. Det er en behandling, der baserer sig på en holistisk opfattelse af kroppen og hvor man med nåle regulerer energiblokeringer i kroppen.

Akupunktur er blevet mere og mere almindeligt at bruge i...

Læs mere i Babylex

Sove ude

Helt små børn skal man være forsige med at lade sove ude i barnevogn. En tommelfingerregel er, at spædbørn ikke bør sove ude, før de har genvundet deres fødselsvægt og vægten skal være mere end 3000g.

At sove ude om sommeren er enkelt. Stil barnevognen i skyggen og hold øje med dit barns temperatur ved at mærke det i nakken. Dit barn vil nyde at stå under et træ og se vinden i bladende. Et insektnet kan yde god beskyttelse mod insekter, men brug det kun, hvis der er insekter.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit medfølende svar. Både min mand og jeg sad og tudede da vi læste det.

Det går fremad herhjemme. Vi har helt accepteret vores drengs handicap og glæder os hver dag over, hvor dejlig han er. Vi starter fysioterapi imorgen.

Tak fra Signe, mor til dreng på 7 måneder