Brev:
Hvor længe kan jeg være væk fra min lille søn?
13. januar 2012
Alder:
13 mdr.
Hvor længe kan jeg være væk fra min lille søn?
Hej Helen
Jeg er i lidt af et dilemma.
Min søn er nu 13 mdr, og til april skal jeg med arbejdet en uge til USA. Jeg har faktisk slet ikke lyst - fordi jeg ikke har lyst til at skulle være så længe væk fra min søn (ellers bliver det skam spændende nok :-)
Jeg mener at have hørt, at man kun bør være det antal dage væk fra sit barn som det er år, dvs. at jeg burde kun tage væk fra ham i 1,5 dag.
Har du et input til det?
Hvad ville du selv gøre?
Jeg har bare svært ved at sige til mit arbejde, at jeg ikke kan tage med, synes jeg. Men inderst inde har jeg ikke lyst.
Jeg overvejer derfor også om min søn og hans far kan tage med derover. Og hvis det bliver løsningen: Hvordan flyver man med en baby på knapt 1,5 år? Vi fløj med ham, da han var 6 mdr, men da ammede jeg ham, og sikrede at han fik trykudlignet på den måde. Hvad gør man, når man ikke ammer længere?
På forhånd 1000 tak for dit input.
Hilsen den "bekymrede" mor