Mor på weekend uden sit lille pus

31. maj 2010

Alder:
2 år, 4 mdr.

Mor på weekend uden sit lille pus

Kære Helen,

Så er det blevet tid til at bede dig om råd igen - men denne gang er problemet heldigvis hverken helbred eller søvn. Marco har stort set ikke været syg, efter at han er begyndt at få Spirocort spray morgen og aften. Så det var altså det der var galt, selvom de ikke kunne høre noget på ham.

Det er derfor er helt andet liv vi - og ikke mindst Marco selv - har nu. Så mit spørgsmål til dig handler sådan set om et luksusproblem. Vi skal alle tre to uger til Italien til sommer, hvor vi skal møde min amerikanske svigermor også. Det bliver jo skønt, men Robert, min mand, har foreslået, at jeg tager et par dage med svigermor til Rom efterfølgende, mens han og Marco tager hjem. Det lyder jo forrygende med et par dages ren afslapning, men jeg har så svært ved at sige ja til det.

Marco har, som du ved, altid været meget knyttet til mig, sover stadig ...

Annonce

... i vores seng (men kan kun falde i søvn med mig), og jeg er først holdt op med at amme ham for et par måneder siden, da han endelig blev rask. Han og Robert har dog også et stærkt og tæt forhold, og jeg er helt sikker på, at de nok skal klare den, men alligevel kan jeg bare ikke få mig selv til at tage beslutningen. Jeg tror mest, det er fordi, jeg er bange for, at Marco ikke ville kunne forstå, at de to skal med flyet hjem, mens jeg ikke skal. Han er jo kun 2 1/2.

Jeg er bange for, at han skal tro, at jeg ikke kommer tilbage, at jeg svigter ham. Og desuden har jeg som sagt bare været så meget i symbiose med ham, at det måske ligeså meget er min egen adskillelsesangst. Puha, hvorfor skal det være så svært at tage væk et par dage? Mine veninder har gjort det med deres børn i samme alder men åh, det gør bare helt ondt indeni af tvivl.

Mange hilsner,
Hanne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

Annonce

Viden om børn:

Hofteklik

Alle nyfødte undersøges for hofteklik - også kaldet hofteskred eller hofteledsdysplasi. Det ses hos ca. 1% af alle børn. Det opdages ofte ved, at man kan høre et lille klik, når barnets ben drejes op mod maven og udad. Det skyldes, at lårbenshovedet kan glide ud af hofteskålen ved denne bevægelse.

Hvis man har mistanke om, at barnet har en medfødt hoftefejl, så vil barnet blive undersøgt med ultralyd. Hvis barnet har hofteklik, skal det behandles med en skinne, der holder benene...

Læs mere i Babylex

Regnslag

Du bør vælge regnslag der har Varefakta mærke. Det betyder at regnslaget er godkendt med hensyn til at kunne sikre barnet luft nok.

Du bør jævnligt sikre at elastikken i regnslaget er i orden. Er den for løs, kan selv et lille barn trække regnslaget ind i barnevognen og blive kvalt.

Regnslag bør kun anvendes, når man går tur i regnvejr og bør således ikke være på vognen, hvis det ikke regner.

Stil barnevognen under et halvtag, hvis det regner, når...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tusind tak for dine mange professionelle og anvendelige svar. De har været os til rigtig stor gavn og hjulpet til at stå på egne ben.

Tak for denne brevkasse, som er fantastisk

Hilsen Theas mor og far