Brev:
Mor på weekend uden sit lille pus
31. maj 2010
Alder:
2 år, 4 mdr.
Mor på weekend uden sit lille pus
Kære Helen,
Så er det blevet tid til at bede dig om råd igen - men denne gang er problemet heldigvis hverken helbred eller søvn. Marco har stort set ikke været syg, efter at han er begyndt at få Spirocort spray morgen og aften. Så det var altså det der var galt, selvom de ikke kunne høre noget på ham.
Det er derfor er helt andet liv vi - og ikke mindst Marco selv - har nu. Så mit spørgsmål til dig handler sådan set om et luksusproblem. Vi skal alle tre to uger til Italien til sommer, hvor vi skal møde min amerikanske svigermor også. Det bliver jo skønt, men Robert, min mand, har foreslået, at jeg tager et par dage med svigermor til Rom efterfølgende, mens han og Marco tager hjem. Det lyder jo forrygende med et par dages ren afslapning, men jeg har så svært ved at sige ja til det.
Marco har, som du ved, altid været meget knyttet til mig, sover stadig i vores seng (men kan kun falde i søvn med mig), og jeg er først holdt op med at amme ham for et par måneder siden, da han endelig blev rask. Han og Robert har dog også et stærkt og tæt forhold, og jeg er helt sikker på, at de nok skal klare den, men alligevel kan jeg bare ikke få mig selv til at tage beslutningen. Jeg tror mest, det er fordi, jeg er bange for, at Marco ikke ville kunne forstå, at de to skal med flyet hjem, mens jeg ikke skal. Han er jo kun 2 1/2.
Jeg er bange for, at han skal tro, at jeg ikke kommer tilbage, at jeg svigter ham. Og desuden har jeg som sagt bare været så meget i symbiose med ham, at det måske ligeså meget er min egen adskillelsesangst. Puha, hvorfor skal det være så svært at tage væk et par dage? Mine veninder har gjort det med deres børn i samme alder men åh, det gør bare helt ondt indeni af tvivl.
Mange hilsner,
Hanne