Børneeksem - 6 mdr.

14. marts 2004

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Børneeksem - 6 mdr.

Min søn på 6 mdr. har siden han var 2 mdr. været meget plaget af børneeksem på hele kroppen. Han bliver smurt med cortison creme, derudover smøres han med olie efter bad (hv.2.dag), og 2 gange dagligt med locobase eller ceridalcreme. Nogle få dage indimellem er næsten eksenfri.

Om dagen er han en glad dreng som stortrives, men om natten er det mere problematisk. Han sover meget skidt d.v.s han vågner tit og har svært ved at falde i søvn igen, det er tydeligt at det klør på ham, han "kaster" sig rundt, og kradser sig.

Han får iøvrigt Phenergan mikstur(kløestillende) de aftner hvor eksemen er værst.

Er der andet vi kan gøre for at sover bedre om natten?

Venlig hilsen
Lau

Læs Helens svar »

Annonce

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Frysning af babymad

Du kan fryse grøntsagsmos, frugt- og bærmos ned i mindre portioner. Rens grøntsager og frugter grundigt, kog sammen med lidt vand i en tykbundet gryde, blend med kogevandet og frys ned.

Mosen bør kommes i små bægre, der er beregnet til frysning af babymad og som er fri for skadelige stoffer.

Når grøntsags- eller frugtmosen skal bruges, bør den optøs direkte i gryden. Derved bevares vitaminer og mineraler bedst.

Grøntsagsmos kan du med fordel fryse...

Læs mere i Babylex

Rodfrugter

Især i de kolde efterårs- og vintermåneder er rodfrugter rigtig gode. Rodfrugter er sunde, nærende og giver god smag til mange vinterretter og så har de farver og en naturlig sødme, som mange børn sætter stor pris på.

Pastinakker og jordskokker er lyse, gulerødder orange, og rødbeder har en farve, der kan variere fra det violette over i det vinrøde, alt efter hvordan de tilberedes.

Det danske klima er godt at dyrke rodfrugter i og det er som udgangspunkt en god idé...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid velovervejede og medfølende svar. Som førstegangsmor henter jeg megen støtte i din brevkasse.

Mor S - mor til pige på 6 måneder