Brev:
Post traumatisk stress
19. april 2008
Alder:
11 mdr.
Post traumatisk stress
Kære Helen.
Så er jeg tilbage igen.
Jeg ved snart ikke rigtig hvor jeg skal starte.
Thea er lige begyndt i dagpleje og jeg er begyndt på arbejde. I dagpleje går det udmærket og jeg har en god fornemmelse af at dagplejemor er god og er god til at se børnenes signaler og at tage hensyn til at børn er forskellige. Alt sammen dejligt, jeg har det dog meget svært ved at komme igang igen, og jeg synes bare det er så hårdt. Puhaa...
Jeg har før skrevet til dig omkring min fødsel og jeg går ved en coach som mener jeg har gået alt for længe med tingene uden at få hjælp, hun siger jeg har fået post traumatisk stress og at fødslen har åbnet for nogle følelser jeg har lagt låg på længe (min stedfar var alkoholiker og straffede mig fysisk hver dag) Jeg skal ud på sygehuset og snakke med en fødselslæge og en jordemoder der så skal vudere om jeg skal til en psykolog.
Jeg har det psykisk meget dårligt for tiden og også meget svingende i humøret, jeg synes selv at jeg gør alt for at Thea ikke kan mærke det på mig, men hvor meget lægger et barn på 11 mdr mærke til? Jeg græder aldrig foran hende og jeg viser hende altid at jeg er glad men kan hun mærke at jeg er ked af det indeni? Jeg går meget op i at Thea ALDIG skal opleve det samme som mig og jeg har ingen kontakt med min stedfar.
Jeg ved ikke helt hvad jeg gør med Thea når hun engang skal passes, min mor flytter til århus d først juni og mine svigermor er jeg ikke glad for at hun skal over til, hun er meget af den gamle skole hvad angår babyer, (de skal bare skrige sig i søvn osv..) Men jeg kan jo heller ikke nægte dem at passe Thea?
Jeg arbejder hver tredje uge aften og der skal Theas far så ligge hende i seng. Problemet er bare at det altid har været mig og at hun ligger ved mig i sengen og jeg ligger altid ved hende til hun sover og hun får lidt bryst, hvordan gør vi når det er far der skal istedet? Vi har prøvet før men hun vil kun have mor.. har det dårligt med at jeg ikke kan være der for hende fordi jeg skal på arbejde, men jeg kan desværre ikke få andet arbejde lige nu :(
Generelt synes jeg bare at det går ret dårligt, mine omgivelser har svært ved at forstå mig, fordi at de ikke har været de samme ting igennem som mig, men Thea giver mig lyse punkter og jeg forstår virkelig at nyde tiden sammen med hende, vi har det rigtig dejligt når vi er sammen og hun er en meget velfungerende pige og glad pige, det får jeg af vide af sundhedsplejersker og læger og dagplejer, så jeg gør vel det rigtige, dejligt at få af vide når man ikke har det for godt selv, at man stadigvæk kan være der for sin datter og sørge for at hun har det godt. Jeg blev også lidt skuffet over min læge ville have mig vudret på sygehuset først inden jeg kunne komme til psykolog.
Puha blev et lidt langt brev, håber du kan finde rundt i det men havde bare brug for at komme af med det. og så vil jeg lige hører din vudering af det hele.
Mange hilsner fra
Theas mor