Brev:
Børneeksem - 10 mdr.
7. april 2008
Alder:
10 mdr.
Børneeksem - 10 mdr.
Hej Helen
Jeg skriver til dig fordi min datter har fået konstateret børneeksem. Hun er primært ramt på kinderne/kuldekinder, men også en smule på armene der hvor de er i kontakt med maden når hun spiser. Hudlægen anbefaler hormoncreme og siger at det sandsynligvis er genetisk og ikke noget man tester for.
Skal jeg købe den? Jeg ville jo gerne have udelukket at det ikke skyldes overfølsomhed over for madvarer. Vi kan se at det ikke altid følger vejret hvor slemt det står til. Vi har forsøgsvist udelukket gluten en uge, men syntes det var svært og er bange for om hun får den næring hun har brug for uden. Vi erstattede korn med andet glutenfrit korn. Eksemet blev meget pænere og nu hvor vi begyndte med gluten igen er det blusset voldsomt op igen med det samme. Ved jo ikke om det er tilfældigt, men har læst at gluten er hård kost for små maver? Hvad siger du til det?
Æv, jeg synes bare det er synd hvis vi bare skal acceptere at det er der og vente på at det nok går over når hun er 3år. Det må da skyldes nogle ubalancer i kroppen?
Ellers er hun en glad og dejlig pige der stortrives :-)
Hilsen Katrine