Brev:
Behandling af børneeksem
17. december 2007
Alder:
5 mdr.
Behandling af børneeksem
Hej Helen
Vores søn på næsten 5 måneder har fået børneeksem. Jeg var til læge med ham i dag, og jeg blev anbefalet at smøre ham med fed creme dagligt og evt. hydrokortisol kortvarigt.
Har du andre gode behandlingsmuligheder? Jeg ved ikke, hvad det er han ikke kan tåle, men udslettet bliver mere rødt, når han har fået noget med frugt i. Har du nogle forslag til en plan jeg kan følge for at finde ud af, hvad det er jeg skal undgå at give ham?
I øjeblikket får han gul Allomin + risgrød + sveskemos for at holde gang i maven. Jeg har overvejet at give en flaske sukkervand dagligt istedet for sveskemos, da udslættet er blevet værre efter opstart med sveskemos, men han kan ikke undvære noget til at holde gang i maven, og Laktulose får han voldsom mavepine af, så det vil jeg ikke give ham mere. Hvad synes du?
Vi skal til at i gang med grøntsagerne, men hvilke skal jeg starte med, når han har børneeksem? Hans far lider af voldsom birkepollenallergi samt diverse krydsallergier, blandt andet tåler han ingen stenfrugter. Ved du om det allerede nu kan udredes hos vores søn?
Tak for alletiders brevkasse og nogle dejlige brugbare svar :-)
Hilsen Pernille.