Efter sygdom

28. januar 2004

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Efter sygdom

Jeg har en lille pige på 8 måneder der siden midten af december har været alvorligt syg og delvist indlagt.

Efter en måned med store doci af stærk medicin, binyrerbarkhormon, er hun nu medicinfri siden en uge. I perioden med medicin spiste og sov hun mere end normalt. Nu hvor hun er ude på den anden side er der ingen appetit. De sidste par dage har hun INTET spist og vil ikke tage flaske, ske eller kop. Hun vil intet tage i munden.

Hun vil gerne i seng om aftenen, ...

Annonce

... men når klokken bliver ca. 24.00 går hun over i en meget urolig sovn, hvor hun klynker i søvne og hele kroppen laver små spjæt, som resulterer i at hun vågner. Sådan fortsætter natten til klokken 4-5 hvor hun så opgiver og vil op. Det er vel ikke mærkeligt at vores lille pige er træt og uoplagt, men hun er glad.

Jeg ved godt at det er uro efter sygdom, men er der nogle gode råd til, hvordan vi kan hjælpe hende til at sove og spise- alt er velkommen.

Tak på forhånd

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Autostol

Til transport i bil skal barnet sidde i en godkendt autostol. Det lille barn skal helst sidde fastspændt med ryggen mod kørselsretningen.

Autostole skal være godkendt efter ECE (R)-44-03 eller 44-04. Der skal være et E-mærke på stolen, og den lange talrække under eller efter E-mærket skal starte med enten 03 eller 04.

For fastmonterede autostole hedder godkendelsen ECE (R) 44-05.

Autostole med andre mærkninger skal også være E-mærket, for at de er...

Læs mere i Babylex

Stamceller

Vores krop er bygget op af celler og Stamceller er oprindelige celler, hvorfra kroppens andre celler udvikler sig. Stamceller findes i det tidlige fosteranlæg, i navlestrengsblod hos nyfødte og i knoglemarven. Man kan sige at stamceller er en umoden celle, der i princippet kan udvikle sig til en hvilken som helst celle i kroppen.

Der forskes i at kunne udnytte stamceller fra fostre, da fosterstamceller kan være et vigtigt led i at helbrede mange forskellige sygdomme.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine meget brugbare råd og ikke mindst for din omsorgsfulde respekt for børnene.

Tak fra Pernille
Sophus´ mor