Brev:
Efter sygdom
28. januar 2004
Alder:
8 mdr.
Efter sygdom
Jeg har en lille pige på 8 måneder der siden midten af december har været alvorligt syg og delvist indlagt.
Efter en måned med store doci af stærk medicin, binyrerbarkhormon, er hun nu medicinfri siden en uge. I perioden med medicin spiste og sov hun mere end normalt. Nu hvor hun er ude på den anden side er der ingen appetit. De sidste par dage har hun INTET spist og vil ikke tage flaske, ske eller kop. Hun vil intet tage i munden.
Hun vil gerne i seng om aftenen, men når klokken bliver ca. 24.00 går hun over i en meget urolig sovn, hvor hun klynker i søvne og hele kroppen laver små spjæt, som resulterer i at hun vågner. Sådan fortsætter natten til klokken 4-5 hvor hun så opgiver og vil op. Det er vel ikke mærkeligt at vores lille pige er træt og uoplagt, men hun er glad.
Jeg ved godt at det er uro efter sygdom, men er der nogle gode råd til, hvordan vi kan hjælpe hende til at sove og spise- alt er velkommen.
Tak på forhånd