Brev:
Feber igen igen 1 år
25. februar 2007
Alder:
12 mdr.
Feber igen igen 1 år
Hej Helen
Det er længe siden jeg sidst har benyttet mig af din gode rådgivning.
Jeg sidder her med en meget sløj dreng. Han er lige blevet år og det er snart 4 mdr siden han startede i vuggestue (1.nov). Jeg skriver fordi han altid er syg :-( Håber du har nogle gode råd.
I gennemsnit har han vel været syg hver 14.dag og det varer fra 3 til 7 dage hver gang. Høj feber har han hver gang - 39-40,5 plejer den at ligge på. Udover feber har han været snottet nogen gange, hoster meget andre gange og enkelte gange kun feber.
Det er klart at både jeg og min kæreste er ret trætte af det, jeg mister en del undervisning på mit studie og min kæreste er ret ny på jobbet, så han kan ikke være hjemme 1-2 dage hver anden uge. Men mest af alt så er det bare så synd for min søn, synes jeg. Det er tydeligt at det tærer på ham. Mht hans vægt, så vejer han 10 kg nu og vejede 9,4 til BOEL prøven (8 mdr), så det er ikke meget han har taget på på 4 mdr, vel? Han har i perioder næsten ikke spist noget.
Denne gang har han haft feber tirs-fredag og hoster meget, feberfri lørdag, og i dag søndag starter det igen, havde 39,4 da han vågnede af eftermiddagsluren. Han startede på antibiotika i fredags (abboticin, lægen syntes hans ører er meget røde) men den virker vist ikke, når han nu igen begynder at blive syg. Det er hans 3 slags antibiotika på 3 uger (han fik 2 slags for 3 uger siden, da han sidst var syg med feber). Han skal til ørelæge på onsdag, så forhåbentlig kan han gøre noget.
Men er det normalt, at de er syge SÅ tit? Eller kan det skyldes dårlig hygiejne i vuggestuen eller andet?
Har du nogle gode råd til hvad vi skal gøre? Jeg ved ikke helt, hvad jeg forventer du kan foreslå, men et eller andet...
Venlig hilsen en træt
Poula