Brev:
Syg og afkræftet
18. februar 2007
Alder:
12 mdr.
Syg og afkræftet
Hej Helen
Efter en rolig og vellykket indkøring i dagplejen blev Sofie syg i mandags med høj feber (og så lige på sin fødselsdag) hoste, snot og spiseværing. Hun blev ved at have høj feber så ingen eller kun let feber og så høj igen (40.0). Sådan har det kørt på en uge nu. Lægen siger influenza og at han i øvrigt ikke er bekymret. Men det er mor her nu alligevel, og vogter over lillepigen som en høg. Vi har været godt vant ikke en sygedag i næsten et år.
Hele ugen har hun hængt på mor, mormor eller far afhængig af hvem der lige var hjemme den dag. Ingen interesse i at lege eller noget...bare hænge og sove MEGET og tit.
Det var lige et lille hjertesuk. Hvor det tager på ens moderhjerte, at se sit lille pus så sølle.
Det egentlige problem er, at Sofie hele ugen har spist ca ingenting. Lidt banan, grøntsager og kartofler i ret beskedne mængder. Vægten var for 2 mdr siden 11.4 kg og ved lægen i torsdags 11.0 kg !!!!!! Altså et efter min menig betydeligt vægttab. De dejlige kinder er helt svundet ind, og min i forvejen slanke pige (84 cm lang) er nu tynd, synes jeg.
Vi tilbyder alt ,hvad vi ved hun kan lide, men det er altså kun småting der ryger ned. Kan vi gøre andet? Eller kommer det af sig selv, når appetitten forhåbentlig kommer tilbage. Vi holdt med amningen få dage for Sofies 1 års fødselsdag. Det var vi vist begge enige om og der har ingen problemer været i det.
Skal jeg bare tage det roligt.....
Hilsen Sofies (bekymrede) mor