Syg og afkræftet

18. februar 2007

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Syg og afkræftet

Hej Helen

Efter en rolig og vellykket indkøring i dagplejen blev Sofie syg i mandags med høj feber (og så lige på sin fødselsdag) hoste, snot og spiseværing. Hun blev ved at have høj feber så ingen eller kun let feber og så høj igen (40.0). Sådan har det kørt på en uge nu. Lægen siger influenza og at han i øvrigt ikke er bekymret. Men det er mor her nu alligevel, og vogter over lillepigen som en høg. Vi har været godt vant ikke en sygedag i næsten et år.

Hele ugen har hun hængt på mor, mormor eller far afhængig af hvem der lige var hjemme den dag. Ingen interesse i at lege eller noget...bare hænge og sove MEGET og tit.

Det var lige et lille hjertesuk. Hvor det tager på ens moderhjerte, at se sit lille pus så ...

Annonce

... sølle.

Det egentlige problem er, at Sofie hele ugen har spist ca ingenting. Lidt banan, grøntsager og kartofler i ret beskedne mængder. Vægten var for 2 mdr siden 11.4 kg og ved lægen i torsdags 11.0 kg !!!!!! Altså et efter min menig betydeligt vægttab. De dejlige kinder er helt svundet ind, og min i forvejen slanke pige (84 cm lang) er nu tynd, synes jeg.

Vi tilbyder alt ,hvad vi ved hun kan lide, men det er altså kun småting der ryger ned. Kan vi gøre andet? Eller kommer det af sig selv, når appetitten forhåbentlig kommer tilbage. Vi holdt med amningen få dage for Sofies 1 års fødselsdag. Det var vi vist begge enige om og der har ingen problemer været i det.

Skal jeg bare tage det roligt.....

Hilsen Sofies (bekymrede) mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Hår - babys hårpragt

Nogle børn fødes med stor hårpragt og andre kun med små dun. Håret kan variere både i tykkelse, længde og farve.

Selvom barnet fødes med meget hår, er der ingen garanti for, at håret bliver på hovedet. De fleste børn vil i 3-4 mdr´s alderen miste meget af deres hår, både fordi de ligger meget ned, men også fordi de hår, som er udviklet, da barnet lå i moderens mave, ofte tabes på en gang.

De nye hår, som vokser frem, er ofte tynde og fine i forhold til det hår, som...

Læs mere i Babylex

Sushi til børn

Børn må gerne få sushi - men der er nogle ting du skal overveje:

- Fisken der bruges skal have været frosset ned til - 20 grader i mindst 24 timer. Der kan forekomme parasitter i fisk og disse dræbes ved frysning.

- Sushien skal fremstilles under hygiejniske forhold. Den bør spises samme dag som den er lavet og køber du den færdigpakket skal du være opmærksom på korrekt opbevaringstemperatur og holdbarhedsdato.

- Børn under 3 år må højst spise 25...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for en god brevkasse. Vi er i den kedelige situation, at vi ikke har haft glæde og gavn af vores egen sundhedsplejerske. Vi har fundet dine svar meget relevante.

Tak fra os.