Kolik - 1 mdr.

5. januar 2007

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Kolik - 1 mdr.

Hej Helen

Jeg har en dejlig søn på 7 uger som desværre har kolik. (iflg. lægen)

Vi har fået mylicon dråber til ham, og jeg syntes også de hjælper, samtidig med at vi er begyndt at gå til zoneterapi med ham.

Problemet er nu, at han gylper ret meget, og også tit når han ligger ned (han ligger jo på ryggen). Jeg er ikke altid tryg ved at lægge mig til at sove, hvis han nu ikke kan klare det selv. Nogle gange er det meget tykt det der kommer op, som om han har sejt spyt e.lign. kan det evt. være mylicon der gør det, det er jo ret fedtet. Jeg giver ham dem på en ske sammen med lidt kogt vand, er der en bedre måde at gøre det på?

De sidste dage har jeg holdt igen med dråberne, af frygt for gylp/opkast, skal man nedtrappe dem, eller kan man bare stoppe. Han har ...

Annonce

... stadig meget luft i tarmene.

En anden ting. Hvornår er det bedst at få ham til at bøvse. Jeg prøver at holde pause under amningen, men han bliver stik tosset, og der kommer også sjældent en bøvs. Andre gange falder han jo i søvn under amningen. Jeg syntes det er svært at hjælpe ham af med luften, og hvis jeg rejser ham op lige efter måltidet, syntes jeg han gylper meget. Gylper de mest i vågen tilstand, eller har det ikke noget at sige?

Han kan heldigvis godt være glad ind imellem, men mest af sin vågne tid er han utilfreds. Hvad kan jeg gøre?

Han vejede 3750g ved fødslen, og nærmer sig de 6 kg, her 7 uger efter, måske han får for meget mad (lægen), Men hvordan styrer jeg det bedst?

Mange spørgsmål, men jeg håber virkelig du kan hjælpe os.

Knus
Karina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Legetøj til baby og børn

Barnet har bedst af det nære samspil, der er mellem barnet og forældrene. Men i takt med at barnet bliver større og begynder at forholde sig lidt mere til verden omkring sig, vil det være godt, at der er legetøj, som barnet kan kigge på og undersøge.

Når barnet begynder at gribe, skal legetøjet passe til barnets lille hånd, og det er vigtigt, at legetøjet også egner sig til at komme i munden. Tingene skal være solide og uden skarpe kanter og spidser. Brug så vidt muligt legetøj,...

Læs mere i Babylex

Ører - øreproblemer hos baby og børn

Siden 2005 får alle nyfødte i Danmark tilbudt en screening for hørenedsættelse få dage efter fødslen. Hvis det viser sig, at barnet har en medfødt hørenedsættelse, er det vigtigt, at man får startet behandling så tidligt som muligt.

Mange børn vil have nedsat hørelse i en periode f.eks. på grund af mellemørebetændelse eller væske i mellemøret. Et barn, som gennem længere tid har nedsat hørelse, vil ikke reagere på lyde og vil have langsom eller manglende sprogudvikling. Hvis...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit svar. Det er rart at blive mindet om alt det positive ved børnehavestarten, det er jo det jeg skal forsøge at give videre ;-)

Tak fra Tina