Brev:
Kolik - 1 mdr.
5. januar 2007
Alder:
1 mdr.
Kolik - 1 mdr.
Hej Helen
Jeg har en dejlig søn på 7 uger som desværre har kolik. (iflg. lægen)
Vi har fået mylicon dråber til ham, og jeg syntes også de hjælper, samtidig med at vi er begyndt at gå til zoneterapi med ham.
Problemet er nu, at han gylper ret meget, og også tit når han ligger ned (han ligger jo på ryggen). Jeg er ikke altid tryg ved at lægge mig til at sove, hvis han nu ikke kan klare det selv. Nogle gange er det meget tykt det der kommer op, som om han har sejt spyt e.lign. kan det evt. være mylicon der gør det, det er jo ret fedtet. Jeg giver ham dem på en ske sammen med lidt kogt vand, er der en bedre måde at gøre det på?
De sidste dage har jeg holdt igen med dråberne, af frygt for gylp/opkast, skal man nedtrappe dem, eller kan man bare stoppe. Han har stadig meget luft i tarmene.
En anden ting. Hvornår er det bedst at få ham til at bøvse. Jeg prøver at holde pause under amningen, men han bliver stik tosset, og der kommer også sjældent en bøvs. Andre gange falder han jo i søvn under amningen. Jeg syntes det er svært at hjælpe ham af med luften, og hvis jeg rejser ham op lige efter måltidet, syntes jeg han gylper meget. Gylper de mest i vågen tilstand, eller har det ikke noget at sige?
Han kan heldigvis godt være glad ind imellem, men mest af sin vågne tid er han utilfreds. Hvad kan jeg gøre?
Han vejede 3750g ved fødslen, og nærmer sig de 6 kg, her 7 uger efter, måske han får for meget mad (lægen), Men hvordan styrer jeg det bedst?
Mange spørgsmål, men jeg håber virkelig du kan hjælpe os.
Knus
Karina