Kuldegysninger

17. april 2023

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Kuldegysninger

Hej Helen,

Min datter på 9.5 mdr har gennem hele sit liv haft mange kuldegysninger og efter vi har forhørt os hos nogle venner, om deres børn også har dem og de har afkræftet det, har jeg lagt mærke til hvor mange hun faktisk har.

Eks sad jeg og observerende hende mens hun spiste morgenmad, hvor hun fik 6 kuldegysninger. På gulvet efterfølgende fik hun 4.. Og det er altså normalt for hende.. Hun får rigtig mange i løbet af dagen. Uanset situation. Uanset ...

Annonce

... miljø.

Forleden da vi var hos osteropat og fik hun behandling for sin refluks fik hun også et par stykker, på den opvarmede behandlerbænk. Osteropaten som har arbejdet med børn i 7 år har aldrig hørt om det som en problemstilling før. Det er jo som heller ikke et problem. Men det undrer mig meget.

Har du nogle bud på, hvorfor hun får dem? Jeg ved ikke om de også er tiltaget eller om det bare er min øgede opmærksomhed på det..

Med venlig hilsen
Catja

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Barneseng

Når man skal vælge seng til sit barn er der visse ting, man kan gå efter. Noget af det vigtigste er at sengen er sikkerhedsmæssigt i orden.

Forbrugerrådet tester jævnligt de børnesenge som er på markedet og her ser man bl.a. på at sengen skal kunne tåle at blive slået, banket på og hevet i. Sengene bliver tjekket for at barnet ikke kan få fingrene i klemme og at tremmeafstanden er korrekt, så barnet ikke kan komme i klemme med sit hoved og sidde fast i sengen.

Den...

Læs mere i Babylex

Æg

Hårdkogte æg, eller æggepandekage, kan gives fra 6 måneders alderen. Men i små mængder. Æg kan således gives som en del af en varieret kost og mange børn kan godt lide smagen af æg.

I æggeblommen findes et relativt højt indhold af kolesterol, det er dog først og fremmest madens indhold af mættet fedt, der påvirker blodets kolesterolindhold.

Man ved ikke præcist, hvor meget æg man kan tåle før det ses på kolesterolindholdet. Nogle mennesker kan spise meget æg og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Vi vil bare sige dig tusinde tak!! Det er uvurderligt, at du findes og giver så mange gode råd! Men det bedste er, at du er så anerkendende i dine svar om alverdens små og store problemer hjemme i de små familier. Det er en rigtig rar følelse, at man ikke behøver holde sig tilbage, når man skriver til dig, fordi du aldrig dømmer i dine svar. Så tusinde tak for en fantastisk brevkasse!

Hilsen drengens forældre