Brev:
Utilpas pige - 5 mdr
5. oktober 2005
Alder:
5 mdr.
Utilpas pige - 5 mdr
Kære Helen.
Vi har en datter på 5 mdr. som stortrives og er en meget glad og aktiv lille pige. Vejer 8,5 kg og er 72 cm lang.
For tre dage siden vågnede hun med rødt udslet på overmunden, over øjenbrynene, ved ørerne, på tissekonen og i numsen. De steder hun var rød, var hun samtidig meget varm. Da hun ikke var påvirket af det, valgte vi at se tiden an.
Den følgende nat vågnede hun mange gange og havde svært ved at finde ro. Normalt kommer hun i seng kl. 20 og sover til kl. 7-8 afbrudt af 1-2 amninger. Næste morgen havde udslettet spredt sig til resten af kroppen, og jeg valgte at tage til lægen - hun havde desuden 38, 2 i feber.
Lægen tog en test for skarlagensfeber, som var negativ. Kunne derefter ikke definere hvad det var og mente, det var en virus.
Nu er udslettet næsten helt væk, men natten til i går begyndte hun at have voldsom afføring og har haft grønlig afføring i alle bleer siden.
De sidste to nætter har hun været meget ked af det, klynket uafbrudt og har ikke kunnet falde i søvn. Om dagen har hun sovet fint 3-4 timer i alt. Hun har dog været meget pylret de sidste to dage.
Jeg ammer stadig fuldt. Men da hun skal passes på fredag, har vi prøvet at give hende en flaske med NAN2 ved 18-tiden i de her dage, men desværre uden held. Hun har ikke før haft noget i mod flasken ved pasning, men væmmes nu ved indholdet.
Hvad kan hendes utilpashed skyldes? Gør vi noget forkert?
Tak for en rigtig god brevkasse og hjemmeside. Den er uundværlig!!
Mange hilsner
Signe