Utilpas pige - 5 mdr

5. oktober 2005

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Utilpas pige - 5 mdr

Kære Helen.

Vi har en datter på 5 mdr. som stortrives og er en meget glad og aktiv lille pige. Vejer 8,5 kg og er 72 cm lang.

For tre dage siden vågnede hun med rødt udslet på overmunden, over øjenbrynene, ved ørerne, på tissekonen og i numsen. De steder hun var rød, var hun samtidig meget varm. Da hun ikke var påvirket af det, valgte vi at se tiden an.

Den følgende nat vågnede hun mange gange og havde svært ved at finde ro. Normalt kommer hun i seng kl. 20 og sover til kl. 7-8 afbrudt af 1-2 amninger. Næste morgen havde udslettet spredt sig til resten af kroppen, og jeg valgte at tage til lægen - hun havde desuden 38, 2 i feber.

Lægen tog en test for skarlagensfeber, som var negativ. Kunne derefter ikke definere hvad det var og mente, ...

Annonce

... det var en virus.

Nu er udslettet næsten helt væk, men natten til i går begyndte hun at have voldsom afføring og har haft grønlig afføring i alle bleer siden.

De sidste to nætter har hun været meget ked af det, klynket uafbrudt og har ikke kunnet falde i søvn. Om dagen har hun sovet fint 3-4 timer i alt. Hun har dog været meget pylret de sidste to dage.

Jeg ammer stadig fuldt. Men da hun skal passes på fredag, har vi prøvet at give hende en flaske med NAN2 ved 18-tiden i de her dage, men desværre uden held. Hun har ikke før haft noget i mod flasken ved pasning, men væmmes nu ved indholdet.

Hvad kan hendes utilpashed skyldes? Gør vi noget forkert?

Tak for en rigtig god brevkasse og hjemmeside. Den er uundværlig!!

Mange hilsner
Signe

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Babyslynge

En babyslynge er et klæde, som man på forskellig vis binder omkring sig. Oftes er der et spænde eller en ring i den ene ende. Når Slyngen bindes fremkommer en lomme, hvori baby ligger eller sidder.

Slyngens fordel er at den yder støtte til hele babys krop og hoved, både når dit barn ligger og sidder. Der er mulighed for at variere bærestilling, hvilket er godt, hvis barnet bæres ofte eller længere tid af gangen.

I en babyslynge kan du normalt bære din baby længe...

Læs mere i Babylex

Øjne og syn hos baby

Nyfødtes øjne er tit hævede og sammenklistrede. Det er helt normalt. Er der vedblivende pus i øjenkrogen, har barnet sandsynligvis en øjenbetændelse og bør ses af lægen.

Helt små børn kan se i en afstand af ca. 30 cm. Det er den afstand, der er mellem moderens bryst og ansigt, når hun sidder og ammer. En nyfødt baby har svært ved at se, og verden virker meget utydelig og sløret. Men så snart den lille kommer til verden, begynder synet at udvikle sig.

Dit barn har...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen ...

Jeg ville bare blot meddele dig, at det går så godt i øjeblikket at jeg næsten ikke kan få armene ned..

Jeg gik jo rundt og tumlede med tanker om at min datter "kørte" på mig osv.. Men du fortalte mig at hendes humør skifter rigtig hurtigt og at lige netop hendes alder / denne såkaldt selvstændighedsfase gør at det kan være svært for både forældre og barn..

Jeg tror, at fordi jeg er blevet opmærksom på det, så tager jeg det ikke mere personligt og det gør at jeg ikke bliver ked af det mere..

Hvor er det dog dejligt at der også er nogle perioder der faktisk går godt..

Jeg er sikker på at der ligger udfordringer der ude i fremtiden som venter på os, men dem kan jeg ikke komme udenom..

Så rigtig mange tak herfra Helen..
HVOR HAVDE DU DOG RET!!!!!!!!!!!!!

Med venlig hilsen
M´s Mor