Luft i maven, skal de være så generet?

11. juli 2021

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Luft i maven, skal de være så generet?

Hej Helen.

Pigerne har altid haft mave gener, men aldrig forstoppelse, eller diarre. Men nu er de 11md. De sover så generet, nogle dage værre end andre. De er ofte generet om natten.

De vrider sig, flitsbuer, græder i søvne og nogle dage utrøstelige imens de græder og fortsat vrider sig, og hvergang der komme et brag af em prut, skriger de op.

Vi har fået af vide hele vejen, at det er normalt med spædbørnsmaver. Men vi synes ikke de er små børn længere. Og skal man virkelig være så plaget af det?

Det forstyrre enormt meget deres søvn. Vi kan se på dem de rigtig gerne vil sove, men de har bare rigtig meget ubehag, jo måske endda smertefuldt for dem.

Voksne mennesker kan jo også have ondt når de prutter, så det kan børn ko forståelig nok også være. Men hver aften i større eller mindre grad? Det begynder at blive frusterende at se dem sådan. Selvom vi jo klare den aften efter aften. Men det forstyrre og de er ...

Annonce

... jo logisk nok også mere trætte og forstyrret om dagen de nætter den har været helt gal.

Vi har prøvet kranio sakral fa de var mindre, vi har prøvet at skifte MME til den for mælke allergi. Vi har prøvet at lave øvelser og massage. Vi har prøvet periode uden d-dråber. Prøvet at undgå mælk og gluten i en dag, bare for at se om det gjorde nogle forskel.

Vi synes ikke lægerne virker som om de tage vores pigers udfordring seriøs, som om, jaja det er jo bare luft. Men det påvirker jo deres søvn og dag.

Du har jo erfaring med mange børn, er dette virkelig helt almindeligt og noget vi bare må komme igennem. Vi bliver jo død usikre på om det “bare er os”. Eller skal vi blive ved med at presse til nogle vil undersøge dem grundigt for hvorfor de er så generet?
Kan vi selv gøre andet?

Vi ved godt du ikke er læge, men din erfaring kan måske guide os lidt i vores usikkerhed om hvad er normalt og okay

Med venlig hilsen
Os

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Rødbede

Fra 6 mdr´s alderen kan du godt begynde at give dit barn rødbede, hvilket mange børn elsker og de kan give mosen en meget flot farve. Rødbeder kan også bages i ovnen sammen med andre rodfrugter.

Du skal dog være opmærksom på at rødbeder indeholder nitrat og derfor kun bør udgøre 1/10 af den portion mos, som barnet spiser. Alternativt bør de kun gives med ca 14 dages mellemrum.

Læs mere i Babylex

Navlestrengsblod - stamceller

Navlestrengsblod - det vil sige, det blod, som er tilbage navlestrengen og moderkagen efter fødslen - indeholder stamceller. Disse celler har hjulpet dit barn med at udvikle organer, blod, væv og immunsystem gennem hele graviditeten.

I dag forskes der meget intenst i brugen af stamceller, og håbet er at kunne gøre noget ved en række sygdomme, som i dag er uhelbredelige, fordi manglende eller ødelagte celler visse steder i kroppen ikke bliver dannet igen. Der findes mange...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Endnu engang mange tak for dit svar her i den gode brevkasse. Jeg har anbefalet dig til dem jeg kender fordi du er SÅ god til at komme med nogle konkrete råd. Lige det som gør hverdagen lidt nemmere og knapt så frustrerende, så TAK for det!